Tåkehue Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er mor til ei lita ei på 5 mnd. Har slitt lenge med forholdet. Men jeg lurer på hva som skjer nå? Jeg har kjøpt meg leilighet, men hvilke økonomiske stønader kan man få? Og evnt noen idee om hvor mye? Jeg har vært på NAV og sett, men jeg ble bare grønnere... Hva med samværsavtale.... har faren krav på så og så mye? Takker veldig for alle svar :-)
Lbaby Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Hei! Kan prøve å hjelpe deg litt. Var alenemor første året på førstemann. Da eg søkte til nav, søkte eg på overgangsstønad ( tror det ligger på mellom 10-11000 kr mnd. Faren har værtfall rett på annenhver helg og en gang i uken. Du får dobbel barnetrygd som alenemor og skal ha barnebidrag fra barnefar. Vi valgte å ta barnebidraget privat ( at eg fikk penger av han hver mnd, og at det ikkje gikk gjennom nav.) Håper det var litt til hjelp. Lykke til!!
fresh Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Hei. Jeg har vert alene i 3 år, men har nettop giftet meg. Men ferskt er det jo. Hjalp ikke nav deg da du var innom kontoret? Du kan spørre om å få time til hjelp å fylle ut papirer, det er endel arbeid. Det gjorde jeg, var greit å få hjelp. Jeg fikk øvergangsstønad fra NAV på ca 10-11.000kr, i tilegg til dobbel barnetrygd. Faren betaler barnebidrag, dette regnes ut privat eller gjennom nav. Jeg gikk gjennom nav, for da slipper jeg å følge med om han setter inn penger hver mnd, gjennom nav ordner de det-så da vet jeg at pengene kommer. Du kan også søke om småbarnstilegg på 600kr.mnd Dessuten kan du søke om redusert pris i bhg når den tid kommer, og du kan søke om bostøtte i kommunen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå