Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Pærebanan

Er så spent på hvordan det gikk med deg i dag.

Svarte på spørsmålene dine for noen dager siden, men vet ikke om du så det.

Håper det gikk bra og at du fikk ut en horde med egg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Ja så du hadde svart, men teksten var borte?? Skjønte ikke hvorfor..men-men.. Jeg var ganske ute av meg i morges, og redd for selve uttaket. Fant ut at det letteste var å da drosje opp til Huddinge, da hadde vi best tid og minst mulig å "konsentrere" oss om..

Uttaket gikk faktisk bra, begynte å stortute da jeg kom inn der på det rommet.. (vi var de første som ble tatt inn) Var bare så redd. Følte meg som en liten unge der jeg sto og gråt, barnmorskan var sååå hyggelig og gjorde det beste hun kunne for at jeg skulle slappe av.. De hadde dempa belysning om musikk. Hadde du også det? Fikk masse intravenøst, mannen sa at jeg hadde sagt "Nå er jeg klar for alt, hent ut alle eggene NÅ!"...hihi.. Fikk 8 egg, to egg lå for vanskelig til, dessverre. Er veldig spent på mandagen, da får vi vite mere om hvordan det ser ut. Innsett blir, så fremst befrukta egg er friske, på tirsdag kl 1400.

Tilbake på hotellrommet nå, har hatt en lang hvil. Mannen min er ute å henter oss "god" kaffe, vi skal kose oss litt her. Formen er grei nok, skal nok klare å komme meg ut litt senere å spise, men minst mulig gåing.

Blir nok noen spente dager frem til mandagen, håper så inderlig vel at dette går bra og at vi kan reise hjem med selveste gullegget med oss, i meg.

Hvordan er det med deg og hvor er du i løypa nå?

Skrevet

Var teksten borte??? Det var synd da. Hadde noen tips i forhold til i dag.

Jaja, alt gikk bra med deg da heldigvis.

Jeg fikk også mer enn nok smertestillende, så uttak nr 2 var helt greit. Det var nok verre for mannen min:-) sykepleierne var mer bekymret for ham enn meg under uttaket - han måtte legge seg ned 2 ganger:-)

Hadde du gjort avtale med dem, kan de ringe deg opp i morgen med beskjed om hvor mange befruktede egg. (tror du kan komme gjennom på en eller annen måte ved å ringe nummeret som står på lappen du fikk med antall egg etc tror jeg) de ringte meg opp på lørdag, men hadde selvf ikke med meg tlf, og nummer fra dem står som ukjent.

Ringte da det nummeret på lappen og forklarte situasjonen, og etter noen timer ringte de oss opp igjen.

Det er jo så spennende dager, at det er greit å bli litt orientert underveis synes jeg da...

På mandagen igjen ringte jeg standardnummeret for å høre hvor mange som har delt seg og som er klare for biopsi på tirsdag morgen før innsett.

Bare til informasjon om du er like nysgjerrig som meg:-)

Hos oss fikk de ut 11 egg (som var bedre enn forventet). 10 ble befruktet (noe som er veldig bra tror jeg).

'6 hadde delt seg fint og kunne tas biopsi av, og kun 1 var friskt.

Det gikk dessverre ikke for oss denne gangen heller. Fikk blødning på dag 9 etter innsett....

Har vært i kontakt med dem for å komme inn for siste forsøk i mai. Greit å gjøre seg ferdig med dette å gå videre med livet synes jeg.

Noen må da snart lykkes av oss - tror du er den første:-)

Jeg vet nå om 2 andre som har prøvd 3 og 2 ganger, og da oss som har prøvd 2 og ingen av oss har lykkes.

Lykke, lykke lykke til.

Prøv å slappe av og nyt stockholm.

Skrevet

Det var veldig leit å høre at det ikke gikk denne gangen. Klarer ikke forestille meg hvordan det føles... Ønsker inderlig at vi slipper å kjenne på den følelsen selv, men har jo seff ingen garanti.. Har dere bestemt selv at dere skal inn 3. gangen i mai, eller er det Karolinska som har avgjort det?

Vi har ingen avtale om å ringes i morgen, nei. Kun mandagen. Tror du vi kan ringe likevel utover ettermiddagen? Er kjempespente på resultatet og om de er "vellykka" befrukta.. Vil liksom ikke være masete heller, men så er det jo ikke akkurat småtterier det gjelder heller.. Som jeg sa til mannen min, vi trenger KUN ett egg..hehe.. Klart det hadde vært kjekt med noen på frys også.. Men, vi trenger kun ett;-)

Var i dag på Jensen Bøfhus å spiste biff. Fantastisk deilig biff. Vært der?? Hadde enda en del vondt, så jeg satt litt sånn "liggende" mens jeg spiste.hehe.. i tillegg hadde jeg tatt smertestillende i forkant. Nå er det hotellrommet, strikketøy, tv og popcorn som gjelder. Skal ut å spasere i morgen, nyte Stockholm. Gleder meg.

Tusen takk for dine tilbakemeldinger:)

Skrevet

Jensen Bøfhus har fantastisk god mat! (og billig i forhold til norske priser:)

Det pleier ikke være noe problem med å ringe å høre hvordan det går nei. Jeg ringer å maser hele tiden når jeg er der. (er nok kanskje i overkant nysgjerrig av meg). Men de har full forståelse for at vi er nysgjerrige da.

Kjedelig at du ikke er helt i form da. Men det er jo greit å ha en å sende ut for å gjøre ærend for deg iallefall, Du kan bare ligge i sengen å bli vartet opp som ei prinsesse!

Lykke til!

Skrevet

Jensen Bøfhus har fantastisk god mat! (og billig i forhold til norske priser:)

Det pleier ikke være noe problem med å ringe å høre hvordan det går nei. Jeg ringer å maser hele tiden når jeg er der. (er nok kanskje i overkant nysgjerrig av meg). Men de har full forståelse for at vi er nysgjerrige da.

Kjedelig at du ikke er helt i form da. Men det er jo greit å ha en å sende ut for å gjøre ærend for deg iallefall, Du kan bare ligge i sengen å bli vartet opp som ei prinsesse!

Lykke til!

Skrevet

Har nå prøvd å ringe det hovednr, ei sur "pjæske" svarte og sa at telefonen og avdelinga var stengt, må ringe tilbake på mandag... Må kanske ringe et av de andre nr og møte folk som er både blidere og mer forståelsesfull.

Grrrr... Må roe meg litt ned nå..hehe...

Ellers, formen er langt bedre, blir spasertur ut på byen her, shoppe litt til gullungen vårs hjemme:) Kafe, og se på folk og prøve å nyte livet.. Ja, kanskje et glass vin eller to hadde gjort seg:)

Skrevet

Det er det med dette gamet her at man er prisgitt hvem som tar telefonen i den andre enden. Du var ikke fullt så heldig skjønner jeg. Du kan jo bare prøve noen andre nummer ev?

Jeg er nok som susa ei skikkelig masekjerring når jeg er der, men har aldri opplevd at de har blitt sure. De skjønner liksom greia.

Og som deg, skrek jeg både når vi kom inn i disse små avlukkene OG når jeg kom inn på uttaksrommet. Trodde det kanskje bare var meg som var pinglete, så det er godt å høre at jeg ikke er den eneste:-)

Kjenner på spenningen du har nå. Merkelige greier dette...

Skrevet

Nei og nei.... I dag skullde det vært innsett-dagen, klokka 1400, men fikk telefon fra klinikken om at alle fire eggene var syke. Ingen til innsett, med andre ord!!

Forferdelig kjedelig!!!!!! Trist og lei her nå, tom. Venter nå på tilbakemelding fra klinikken, vi har spørsmål ang å starte opp på nytt og evnt når vi kan gå i gang. Aner ingenting om hvor lenge man må vente ifht egen syklus eller om det er eeeendaaaa lengre ventetid på sykehuset her i byen.. Vet du, Sprø Prøver?

Er glad det ikke er så mange som vet om hva vi gjør her nede i Staden... Ikke noe særlig å fortelle så mange at "det gikk desverre ikke"...

Skrevet

NEEEEEEI!!!! Dette har vært mitt mareritt også. Som sagt, sist gang var det jo på nippet.

Tenkte jeg skulle nevnt for deg at det er greit å være forberedt, men samtidig er det ikke det man ønsker å høre midt oppi alt.

Jeg har vært ganske åpen om dette, og kjente at jeg skulle ønske jeg ikke hadde sagt det til arbgiver og venner. Ekstra tungt når de er nysgjerrige og spør og beskjeden jeg har er "ikke denne gangen heller"...

Jeg har jo en syklus som er helt på avveie. Egentlig skal man jo ha en mensen før netse forsøk, men om det skulle vært slik for meg, hadde jeg måttet vente i maaange mnd.

Jeg ringte Stockholm allerede den dagen det gikk galt og satte meg opp på siste forsøket vårt i mai, bare for å bli ferdig med det.

Da styrer de syklusen min slik at jeg har en normal blødning (antakeligvis i slutten av mars.håpe***) . Deretter tar jeg primolut for at de kan ha kontroll på syklusen.

Tror de har forståelse for og prioriterer de som allerede er i gang med forsøk. Greit å gjøre seg ferdig å komme videre med livet.

Ring dit med en gang. Kanskje kan vi komme inn samtidig??

Men kjære vene, for at den 20% sjanse for å lykkes skal være riktig må det jo gå veien for noen av oss norske en gang eller???

Sender en skikkelig god trøsteklem til deg nå. Dette er en psykisk og fysisk belastning som INGEN som driver med dette har mulighet til å sette seg inn i.

Håper mannen din koser og trøster deg så godt han kan

Skrevet

Ååååh, tusen takk for den fine meldinga fra deg. Den varmet godt, her jeg sitter på hotellet (enda i Staden)..

Vi har valgt å ikke være så åpen om dette. Våre foreldre vet, hans arbeidsgiver, en nær kollega av meg og noen som jeg kjenner som har samme diagnose som meg. Ja, og de som bor i nabohuset. Har en del med dem å gjøre på fritida.. Nå er jeg glad at mange ikke vet det. Må være tungt å gjenta og gjenta for andre at "nei, det gikk ikke denne gangen (heller)".... Jeg ser den, Sprø Prøver..

Jeg har liksom ikke tort å håpe så mye på positivt resultatet av dette underveis i prosessen... For skal jeg "håpe", må jeg inkludere hjertet mitt, og følelsene også... skjønner? Da tenkte jeg at nedturen ville bli så mye større.. Har liksom forsøkt å ta en dag av gangen. Trudde det skulle hjelpe ¨å forholde meg sånn, men det blir bra sårt uansett.. Det er jo en grunn til at vi valgte PGD, men det er sårt uansett.. Du vet hva jeg mener..

Vi hadde time der i dag, og dro selv om det ikke ble innsett. Hadde en fin samtale med ho barnmorskan som er pgd-kontaktperson samt han overlegen med grått hår (fantastisk flott mann!!). Har avtalt nytt forsøk, fått resepter til det også. Planen videre er å ringe inn neste mens. Den skal for det første registreres. Den etter der skal også ringes inn, og da får vi nærmere beskjed. Men som de sa, oppstart før sommern, i løpet av våren. Vi kommer til å være litt "på høgget", for å si det sånn. De sa det ble en hektisk vår for dem, og jeg har ikke tentk å sitte på gjerdet å vente!!! Kort "regnet" i hodet, antar jeg at det vil bli i mai. Hadde vært flott om vi kan være der samtidig:) Vi tror nå at neste gang vil vi bo i Sødermalm. Er mildt sagt lei området Drottningatan og Centralstasjonen.. Sødermalm er fristende med alle sine småe kafeer og yrende liv tidlig på sommeren, kan jeg tenke meg.

For å avslutte; jeg måtte si til mannen min i et dypt øyeblikk.."at av og til når man skal ha blomster, må man luke vekk ugresset først"... hehe.. For å si det sånn, nå burde "ugresset" være luket vekk, eller hva, Sprø Prøver? Neste gang får vi blomster;-)

Stooor klem til deg!!!! :)

Skrevet

Nei, nei, nei. Dette går ikke veien for oss jenter... Men kanskje vi alle skal komme oss avgårde i mai, så kan vi holde sammen i forsøket (som blir mitt siste). :)

Vil bare si at jeg føler med deg pærebanan. Vi satte igjen med bare 1 friskt egg sist, og jeg forbreda meg på det værste, men man klarer aldri å forbrede seg på det likevel. :(

Klem.

(og ja, nå burde "ugresset" være ferdig luket).

Skrevet

Heia Susa, ja nå skal ugresset være luka vekk!!!! Nå kommer våren, og da er det tid for blomster;-) Man klarer aldri å være forberedt, det hjelper ikke å vite hvordan man tror man vil reagere eller hvor "realitetsorient" man tror man er..eeeh...

Det hadde vært kjekt med flere norske pgd'ere i mai ja. Vi vurderer selv nå å ta med "minsten", som da vil være 3,5 år gammel. Har tro på at våren er rette tida. Faktisk, så er mesteparten av både min familie og min mans familie, laget på vårparten..hehe.. DET i seg selv MÅ være gode odds!!!

Skal bli fantastisk godt å komme hjem. Skal virkelig "knusekose" ungen, har kjøpt masse gaver, blandt annet karnevalskostyme med blinkende lys, joggedress, leker m.m..hehe... DET fikk iallefall oss til å føle oss bedre..heeeh... :-/

Klem tilbake:)

Skrevet

Jeg liker denne snakken om vår og blomster (det rører hjertet til en blomsterdekoratør:)

Men det hadde vært strålende med en maitur på oss alle! Og vi har jo med dattera vår på slike turer hun er da 2,5 år. Junibacken neste!

Kjenner igjen det med å *knusekose* ja. Jeg gjør det OFTE for tiden :)

Vi er jo ekstra heldige der pærebanan. Det å ha en liten å komme hjem til gjør godt.

Ha en så fin uke du klarer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...