Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Gikk dere ned det under amming? La på meg 25 kilo, det meste ligger igjen rundt mage å hofter/rumpe/lår. Har fra naturens siden brede hofter, å med ekstra kilo der blir det verfall et mareritt å finne bukser som passer. Hadde det problemet før graviditet:( Har slitt med å "få vekk" hoftene før,(det siste som forsvinner på meg tydligvis) Noen som kan glede meg litt å si at de forrsvinner under amming???? Jeg spiser sunt å variert å begynner trilling så fort været tillater det.(har ikke tenkt å sitte i sofaen å spise godteri å forvente at jeg skal bli tynn alså,men vil ikke gå igang med evt slanking før etter amming)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 jeg la på meg cirka 20kg under min første graviditet. Jeg gikk ned alle kiloene og var meg selv igjen etter cirka 1 1/2 år max. Da gjorde jeg ingenting spesielt for å gå ned, det gikk av seg selv. Jeg er kanskje heldig, for hører om folk som må slite litt med disse ekstra kiloene. Men mitt råd er hvertfall å ikke stresse med kiloene før det har gått ett år, hvis du fortsatt har mye igjen da, så kan du eventuelt vurdere noen alternativer. Ei venninnne av meg tok Grethe Roede- kurs med stort hell:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Med førstemann gikk jeg opp nærmere 40 kg (yes, heavy å plutselig veie 100 kg), alt gikk av igjen i løpet av det første året. De første 30 kg gikk av etter 2 mnd. resterende gikk sakte men sikkert av i løpet av resten av året. Ammet ikke. Med andremann gikk jeg opp ca. 30 kg (er visst sånn kroppen min reagerer på sv.skap). Gikk ned alt bortsett fra 10 kg, som fortsatt sitter igjen ,1,5 år etterpå. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har prøvd så hardt for å få de av, så kan jo bare skylde på meg selv og min mangel på å holde seg unna godis. Ammet heller ikke med 2. mann.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg gikk opp 42 kg, ks i uke 29..mesteparten var jo vann, så det rant av 30 kg de 10 ukene vi bodde på sykehuset..de resterende gikk jeg ned de neste to mnd hjemme, trolig pga all ammingen:-) Men selv om jeg nå er litt mindre enn jeg var før jeg ble gravid (3 år siden) har jeg bredere hofter og lår enn før, så kroppen har forandret seg litt. Men det er vel normalt etter en graviditet. Det er nok individuellt hvor fort man mister de ekstra kiloene, men lykke til skal du ha;) For meg hjalp det med ammingen i hvert fall!
petite fleur Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg la på meg 20 kg, og drøyt 2 måneder etter fødselen hadde jeg gått ned 23. Jeg fullammet ikke da, men trillet mye.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Nå ammet jeg bare i 4 mnd. Gikk ikke ned noe av det. Men når jeg begynte å jobbe igjen skjedde det veldig mye med krobben. Så og si tilbake til mitt gamle jeg nå.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Jeg la på meg over 20 kilo med begge mine fødsler. Etter første tok det lang tid før jeg var med mitt gamle jei, ikke helt lik men så og si. Jeg gjorde ingen ting for å gå ned, jeg var så aktiv som jeg alltid har vært uten å trene. andre gang så raste kiloene av etter ett halvt år. Jeg ble da sykelig tynn, så da måtte jeg begynne oppfeitingsprosjekt. Min kropp er ikke laget for å ha flat mage fant jeg ut da, når magen var flat så stakk ribbein, hofter og alt som heter knokler ut. min mann sa kroppen min så stygg ut, mildt sagt. (og det var den også) Så om det var amming eller noe annet vet jeg ikke, kiloene raste av hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Da er det håp ser jeg:) Uff blir deprimrimert av at jeg må bruke mammabukser enda,å tigths holder liksom ikke ting inne heller da:) jaja,bra det er vinter å inne tid:) Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Ammingen senker jo forbrenningen da. Dvs, det er vanskeligere å gå ned. (Har jeg hørt) Gikk opp 16 kg. Hadde akkurat gått ned til 0 dag jeg ble gravid på nytt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jeg la på meg 19 og 23 kg under mine svangerskap. Og gikk ikke ned et gram mens jeg ammet! Gikk faktisk opp 4-5 kg :o/ Men etter ammslutt, så rant kiloene av meg. Gjorde ikke noe spesielt for det. Har funnet ut av kroppen min, som vanligvis har veldig høy forbrenning, nullstiller seg under graviditet og amming. Og når kroppen min ikke har ansvar for et lite liv lenger, så går forbrenningen tilbake til det normale.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Jeg hadde stor matlyst da jeg ammet, men fra barnet var ca seks mnd rant kiloene av jevnt og trutt likevel... Jeg var tynnere da jeg sluttet å amme etter 16 mnd, enn det jeg var før jeg ble gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå