Anne-B. Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Så derfor skal enkelte personer får lov til å bryte ut av seg hva de vil, fordi folk rundt forstår hvor det kommer fra? "NN er bare sliten.. er bare stressa.. er bare lei." Skal det liksom bare være greit da? NEI!!! I enkelttilfeller kan det til nøds gå, men når det er det som faktisk er normen, så er det ikke greit! HVORFOR SKAL ALLE ANDRE HOLDE SEG FOR GODE TIL Å KOMMENTERE DITT LAVMÅL HELE JÆVLA TIDA? HOLD KJEFTEN SJØL!
Anne-B. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Like sikkert som amen i kjerka, tenker jeg vi sier!
KaMa Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Det står folk fritt å si hva de vil. Det betyr også at det står deg fritt å be de holde kjeft hvis du syns det som blir sagt er irriterende. Det står egentlig ingen steder at alle andre skal holde seg for gode til noe som helst.
Anne-B. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Nei, det står ingen steder. Jeg blir bare så irriteeeeeeeert. Det er litt spesielt at det i noen miljøer utvikler seg en dynamikk mellom mnsk at den som faktisk sier fra om overtramp, er den som blir uglesett.
Gjest sug lut Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Kjent territorium. Og forståelig - for da blir det flersidig bråk og ustabilitet i stedet for ensidige "forståtte" utbrud, som også er destabiliserende, men på en "kjent" måte. Ikke greit.
KaMa Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 ..men spiller det noen rolle om man blir uglesett? Man blir jo bare uglesett av folk man ikke har lyst å oppføre seg sosialt akseptabelt med uansett. Jeg mener uansett at dersom person A mangler gangsyn og piner sine omgivelser, så kan person B (meg) mangle like mye gangsyn og pine A. Folkeskikk og oppdragelse bør i grunnen ikke styre ens liv fullstendig. Det blir lett for kjedelig.
Anne-B. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2010 Jo, det spiller en rolle når det ikke er ute i periferien dette gjelder, heller inn mot sentrum. :/ Jeg kan å si fra, det er ikke det. Men så er det ikke meg dette går direkte utover, nettopp pga folkeskikk og oppdragelse. La oss si at jeg observerer hva som skjer mellom visse andre i umiddelbar nærhet.
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Kan du ikke bare be vedkommene klaffe igjen da og fortelle ham/henne at stress er en oppskrytt unnskyldning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå