Gå til innhold

Noen med endometriose her inne? Trenger litt hjelp ang. medisiner.

-Lykkelig-med junispirer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lett grad av endometriose, men på grunn av plasseringen til denne har vi fått beskjed om at det er borti mot umulig for oss å bli gravide på egenhånd. Mannen har i tillegg nedsatt sædkvalitet.

Jeg har nå ett fersk og ett fryseforsøk bak meg. På fersforsøket gikk jeg på Synarela nesespray, Menopur (2 ampuller) og Crinone (etter innsett). Hadde 30+ eggposer på ultralyd, måtte forsinke utviklingen av disse, og fikk til slutt ut 16 egg hvorav fem ble befruktet og overlevde til innsett og frys. Dette endte negativt.

For 14 dager siden satte jeg inn ett egg. Da hadde jeg gått på Progynova, og måtte ha ekstra ul'er fordi slimhinnen brukte tid på å få rett str. Bare ett av mine fire egg overlevde opptiningen. Går nå fortsatt på Progynova og Crinone. Testet i dag negativt:(

Det jeg lurer på er om det er noen der ute som har blitt gravide med endometriose, og hvilke medisener dere evt. har gått på?? Håper noen tar seg tid til å svare. Skal ringe klinikken etterpå, og vil gjerne høre hva andre har gått på.

Fortsetter under...

Hei!

Trist at du har testet negativt i dag. Jeg har også endometriose. Hadde en lapraskopi høsten 2008 hvor de fjernet så mye de kunne. Jeg har aldri vært gravid før vi begynte med IVF, har ikke brukt prevensjon på ca. 15 år. Etter operasjonen ble jeg gravid i sommer, men mistet i MA som ble oppdaget på UL uke 8. Jeg har testet positivt igjen i dag.

Har en følelse av at det er fjerning av endo som gjør at jeg nå har blitt gravid to ganger på under et år. Har også hatt mindre mensplager etter operasjonen.

Kan jo legge til at vi hadde langt regime på første forsøk, fikk ut kun et egg og testet negativt. På andre og tredje forsøk har jeg altså blitt gravid og det har vært korte regimer begge gangene. Alle tre gangene har jeg brukt puregon.

Har du hatt lapraskopi? Ønsker deg lykke til med videre forsøk hvis du velger å prøve igjen!

Uff det er ike greit med denne endoen. Jeg har det ikke selv, og ingen diagnose forøvrig det tok likevel 6 forsøk med førstemann og tre med disse før det satt. når det er sagt kjenner fler som har endo. noen historier hvor de blir gravide etter operasjon bl. a en venninne som hadde svært mye endo og har vær innlagt med flere operasjoner pga dette, hun er nå gravid på egen hånd. en annen venninne holdt på med ivf flere negatvie forsøk så kom sommerferien, det ble bestemt at hun skulle gå på nesespray hele sommeren 3 mnd ble det for da å kunne begynne rett på når klinikken åpnet igjen. da ble hun gravid :-) nesesprayen setter deg jo i overgangsalderen og på den måten tørker ut endoen også. du kan diskutere med legen om det ville være lurt å gå ekstra lenge på nesesprayen for å gi kroppen en lang nok pause fra endoen slik at den ikke vil ta seg opp igjen før innsett. dette gamet er ikke lett men mange lykkes til slutt, lykke til.!!!

• 4 uker senere...

Hei du!

Må bare fortelle at du aldri må miste håpet..Jeg har også endometriose og ble gravid med nr.1 på egenhånd etter 3 års prøving. Da var jeg 29 år. Jeg fikk ham da jeg fylte 30 og prøvde å gi ham søsken i 5 år uten å lykkes. Jeg opererte endo-en i 2007 og trodde de ville hjelpe, men dessverre.Meldte meg inn på prøverør.Vi var helt i sjokk da vi fikk vite at mannen min hadde dårlige svømmere.Han ble testet 3 ganger på Ullevål og de bestemte seg for å kjøre ICSI befruktning på oss.Det ble 5 perfekte egg på oss, ett egg inn og 4 stk. på frys. Det ble mislykket.Jeg var helt knust selv om vi hadde 2 forsøk til + 4 egg på frys.Jeg skulle fange opp når jeg hadde eggløsning for vi skulle ta fryseforsøk i naturlig syklus etter 3 mnd.For første gang i mitt liv tenkte jeg ikke på graviditet da vi hadde sex.Mensen kom aldri...nå har jeg 17 dager til termin.Utrolig historie, men jeg ville bare fortelle deg at det finnes håp, det er mange som har blitt gravide med endometriose, til og med på egen hånd :-) Håper du blir en av dem!!!

Lykke til :-)

Hei!

Hadde lap noen måneder før nr. 1

Hadde lap 2 i høst. Testet positivt igjen.

Har laaaange nedreguleringer for å dempe endoen og prednisol for å dempe betendelse ved innsetting. Gikk rett på nedregulering etter lap for å hindre oppblomstring...

Hausken er god på dette.

Det finnes en egen endometrioseside ed mye info. Husker ikke adressen.

Lykke til! Alt håp er IKKE ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...