Gå til innhold

svak strek- trenger noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svak strek på test i morges! Og en strek er jo en strek... dag 30 det er min ikm dag. Men dette skjedde for 6 måneder siden, akkurat likt.. Svak strek ( jeg blir stressa av at den er svak) og 3 dager etter begynner jeg å blø. Det ble definert som en kjemisk graviditet siden det skjedde så tidlig. Nå er jeg veldig stressa kjenner jeg. Vil så gjerne at det skal funke! Dette er vår 13pp, jeg har heller ikke vært forberedt på at det skulle ta så lang tid. -jeg som har brukt så mange år av livet på å ikke bli gravid... hadde en ide om at det kom til å skje på første forsøk...

Men tilbake til i dag og denne streken som jeg gjerne vil at skal bli værende og bli sterkere.. Er det noe man kan gjøre for at dette egget kan feste seg ekstra godt? Et det graver seg godt inn og ikke slipper taket før om 9 mnd?

Takk for svar ( og beklager lengden på innlegget..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! En strek er en strek, så da er du nok gravid. ;O) Men om den ikke skulle sitte burde du kanskje vurdere å bruke Wild Yam som mange andre her inne. Har ikke selv forsøkt, men vurderer det. Hadde selv en SA / MA i uke 9 rett før nyttår, men har ikke fått tilbake TR enda, så har ikke kommet igang med div. tiltak ... ;O)

Skrevet

Først av alt, gratulerer!!

Jeg skjønner godt at du er litt stresset, men mest sannsynlig så går det helt fint. Jeg testet selv tidligere denne uken og fikk en kjempe svak strek. Turte jo ikke tru på det da, siden den var så svak. Dagen etter tok jeg ny test, og streken var fortsatt svak, men sterkere enn dagen før =)

I går tok jeg tilogmed en el-test, og det kom fram et smilefjes :P Jeg kommer nok til å kjøpe en slik med ukeindikator, og kanskje det hadde vert noe for deg også? Der står det jo svart på hvitt gravid, eller ikke.... Også står det hvor mange uker siden befruktning.

Lykke til!!! Vi snakkes nok inne på 1. tri =)

Skrevet

Gratulerer så mye, og prøv og kos deg så lenge du kan ihvertfall! Men så klart jeg skjønner du er stressa, for dette har jeg opplevd 2 ganger før, og det er absolutt ikke moro. Er selv i 14 pp nå, og vet hvor sykt moro det er med positiv test, og hvor urovekkende det er når den blir like svak som den føste gangen jeg testet positivt. Legen min sa ihvertfall begge gangene at det ikke måtte gå galt selvom testen var svak, det er fortsatt tidlig vet du:) For meg gikk det galt begge gangene, men jeg har bestemt meg for at hvis jeg får en positiv test en gang til, skal jeg glede meg over det så lenge jeg kan ihvertfall. Ta en dag om gangen.

Jeg har også hørt at Wild Yam skal kunne hjelpe til slik at egget fester seg ordentlig. Kjøpes på helsekost:)

Masse lykke til, håper dette er deres tur:D

Skrevet

Gratulerer så mye, og prøv å gled deg mens du kan ihvertfall!

Jeg har opplevd dette 2 ganger før, og skjønner veldig godt at du er stressa. Jeg ble selv veldig sresset da jeg fikk set at streken var like svak som første gangen, men jeg valgte å glede meg for det.

Legen sa begge gangene at det ikke trengte å gå galt selvom streken var svak, det var fortsatt tidlig:) Men for meg gikk det ikke noen av gangene, men jeg har bestemt meg for å glede meg uansett hvor sterk strek, hvis jeg får det igjen:)

Jeg har også hørt at wild yam kan hjelpe slik at egget fester seg bedre. Kjøpes på helsekost. Lykke til, og jeg håper virkelig det er deres tur nå:D

Skrevet

For det første må jeg gratulere så mye! Prøv å ikke bekymre deg, men gled deg over den lille spiren du har i magen!

Men, jeg vet jo at det er lettere sagt en gjort, for jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har også nylig hatt to SA'er i uke 5, men det trenger ikke å bety noe at streken er svak. Den var også svak første gang jeg testet med tulla. Når man tester tidlig kan den være svak. Men, hcg nivået skal stige fort, så om du tester f.eks overimorgen så skal det være en sterkere strek.

Når det gjelder Wild Yam så skal man IKKE ta det når man er gravid. Det stemmer at det er ment å brukes for at egget skal feste seg, derfor skal man ta det i en uke mellom eggløsning og ikm, men det skal visstnok ikke være bra å ta det etter at man har blitt gravid.

Skrevet

Hei,

har samme problemet jeg også. Det er bare såvidt man kan ane/skimte konturen av en strek, meget meget svak. Er litt redd for at jeg lurer meg selv til å tro at den er der, men det er vel ikke sånn at man kan se antyding til strek om man ikke er gravid?

Tok en sånn billig-stav test, men den viser negativ. Hadde siste mens 2/1, men litt uregelmessig pga MA.

Håpe håpe:))

Skrevet

slik hadde jjeg det med min sønn:) klarte så vidt å se det var en strek der.....en strek er en strek

SÅ GRATULERER:)

Skrevet

Tusentakk for mange svar- prøver å være litt rolig og ikke stresse- det hjelper i allefall ikke! Har mange symptomer og det gjør meg litt roligere- det indikerer vel at ting går i sin riktige retning? Prikking i puppene og magerart (anderledes enn menssmerter) pluss at jeg er helt ekstremt trøtt- har nå sovet i 12 timer og kroppen er fortsatt tung som bly. Duppet også av flere ganger i går i situasjoner der det var viktig å holde seg våken... merkelig. Men jeg skal ta det rolig, ta vare på kroppen og forsiktig glede meg over mirakelet! Det er jo egentlig et mirakel at det kan klaffe- sjangsene er jo ganske små:)

Men takk skal dere ha, håper å se dere over i 1 tri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...