Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Var hos legen i går. Jeg ønsket en brystsjekk, da jeg ikke har hatt det tidligere og heller ikke sjekket brystene regelmessig. Hun kjente noe hun kalte "forstørret kjertelvev" i det ene brystet. Hun ville jeg skulle til mammografi for å sjekke det ut. Jeg har også hatt en del småvondt i det brystet siste månedene. Nå er jeg livredd for å ha kreft. Jeg er 28 år, vet jo at brystkreft er mye mer dødelig jo yngre man er. Klarer ikke slappe av. Tenker "hva hvis jeg ikke får se sønnen min vokse opp" etc.. Vet ike helt hva jeg ville med dette innlegget, er bare så redd..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 De er kjempekjappe for enhver uregelmessighet i brystene..Har selv vært iv ei to ganger..Og da var det ene gangen en skikkelig kul, som jeg kunne kejnne gjennom klærne faktisk. Men det kjertelvevet som endrer seg...Særli i pupertet, og deretter når man har fått barn..Tar noen år før "brystvevet roer" seg igjen...Melkekjertler blir mindre, fettvev øker og minker etter vekt opp- og nedgang osv osv.. Gitt din alder så er det lite sannsynlig at det er brystkreft. De som er unge er alikvel oppi 30 åra,- osm regel..... Og smerter er som regel ikke et tegn på brystkreft..Sekret fra brystvorten, BARE det brystet du har "Kuler" i, evt blodig er et "verre tegn"; men som også som regel "bare er" en infeksjon. Andre teng som indikerer kreft er endring i brystvortens struktur eller "appelsinhud"/hudujenvheter som synes UTENPÅ puppen..Prøv og løf opp armene i ulike hoøder og vinkler.:Ser de ulike ut puppene da? Ikek størrelsesmessig, men "strukturmessig"? Uansett, du skal sjekke det ut nå, og det er aller, aller mest sannsynlig at det ikke er noe..I verste fall så overlever de aller, aller fleste. Dette går bra... PS;- tar man sorgen på forskudd risikerer man i verste fall og få den to ganger )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå