Gå til innhold

Gravid med mann med nedsatt sædkvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har blitt naturlig gravid her som har menn med dårlig sædkvalitet? Min mann hadde kun 1,0 Ml volum og 11,3 mill/ml sædkonsentrasjon. Beveglighetsgrad 0-1 0 %, beveglighetsgrad 2 og 3 henholdsvis 54 % og 30 %. Trenger noen gladhistorier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Jeg har blitt naturlig gravid med en mann som har nedsatt sædkvalitet! :)

Vi ble gravide etter å ha prøvd i en periode på 6mnd, FAKTISK!

Egentlig hadde vi mista helt troen på at dette skulle skje oss, så når vi var på apoteket og kjøpte en graviditetstest i begynnelsen av desember, hadde vi liten tro på at denne skulle være positiv!

Men der skjedde underverket! Den ble positiv! Det var en veldig svak strek, og jeg har hatt noen kraftige magesmerter og små blødninger. Men har vært på UL og der har vi sett en liten sekk som ser helt fin ut, og vi har fått sett hjertebank:) (Var bare 6+3 når jeg var på UL)

Er nå 10+5 uker på vei, og håper så inderlig at dette skal gå bra! :)

Så det går faktisk an, må ikke miste håpet! :)

Skrevet

Heisann.

Husker ikke helt hvordan bevegeligheten og slikt var, men mannen tok 2 prøver og på den første var det bare 5 mill/ml sædkonsentrasjon og den andre var på 7. Gyn mente at dette kom aldri til å gå og henviste oss til ivf. Plutselig i demsember viste testen positiv etter 2 år med prøving.

Vi klarte det helt av oss selv og gyn var helt uten ord. Så alt er mulig:-))

Skrevet

Heisann.

Husker ikke helt hvordan bevegeligheten og slikt var, men mannen tok 2 prøver og på den første var det bare 5 mill/ml sædkonsentrasjon og den andre var på 7. Gyn mente at dette kom aldri til å gå og henviste oss til ivf. Plutselig i demsember viste testen positiv etter 2 år med prøving.

Skrevet

Heisann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...