Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Apropos denne tråden, hvor to svarer at barna deres på 5, 5 og 2 år fortsatt har belegg. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141387049 Få barna sjekket av hudlege! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Datteren vår var i hvertfal mer enn 2 år før det forsvant. Nå, når hun er 5, er det helt borte, men til og med da hun var 3 hadde hun rester av det. Å få det sjekket gjør selvfølgelig ingen skade, men det kan godt forsvinne av seg selv selv om de fortsatt har det når de er over 18 mnd.
AndreVonDrei Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Eller gjøre som frisøren våres sa -start med antiflass-shampoo og se det bedrer seg lett :-) I første omgang altså....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Så lenge det ikke er andre tilfeller av psoriasis i familien ville jeg ikke bekymret meg, og hva skal en hudlege gjøre egentlig? Ingen vits å behandle noe som ikke er plagsomt.. Jenta mi er 2,5 år og har fremdeles litt, det hadde broren hennes også på samme alderen. Det samme hadde kusinen deres. Det klør ikke og plager henne ikke i det hele tatt så jeg ser ingen grunn til å styre med hudlege da. Det forsvinner nok, og gjør det ikke det så skal jeg nok ta tak i det om det blir sjenerende eller plagsomt. Broren er nå 6 år og har helt fin hodebunn, det har også kusinen som er 4 år. Derfor regner jeg med det blir borte hos lillejenta mi også, bruker bare en mild sjampo for ømfintlig hodebunn så lenge og ser ann utviklingen
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jenta mi er 2,5 og har fortsatt litt skurv. Helt normalt ifølge legen. Er ikke vanskelig å se at det er skurv og ikke psoriasis (har psoriasis selv). Vet om flere andre opp til tre år som også har skurv, så skjønner ikke helt at det du skriver kan stemme, HI.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har PSO (psoriasis). PSO er ikke bare belegg og tørreflekker. PSO som blir behandlet er røde flekker med som kan ha spor av flass. Noen ganger bygger det opp harde "kaker" av flass andre ganger lett flass. Behandlig i hodebunnene er oljer. Vask hodebunnen med olje da løsner også flassen litt etter litt. Kløen dempes som regel. Blir det røde flekker når flassen går bort er det nok PSO. Har ikke hatt barn med skurv men regner med det ikke gir røde flekker som til tider klør også. Men PSO kan desverre være plagsomt ubehandlet og flasser det mye kan desverre barn være stygge med hverandre. Men for å hindre flass bruk olje. La de gjerne gå med det før det vaskes ut for ordentlig oppmykning.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 jeg har også PSO og mamma fant det ut ved at jeg klødde meg og det "snødde" skikkelig fra håret mitt og ned på den svarte genseren da var jeg 4-6 år, husker ikke helt! det som er dumt med dette er at det ikke er noen kur, det kan bare behandles midlertidig... og kommer tilbake igjen etterpå jeg brukte oljer en stund og salve på de røde områdene , men det er så mye styr at jeg ikke orker dette nå!
lille og lille spire Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 skurven kan forsvinne fortere ved bading i salt vann og sol lys. Ei jente hadde det til hun var 3 år, men etter syden tro 14 dager med sol og salt vann var deet helt borte hvorfor vet jeg ikke. Alt ble borte de ferie turen, og kom aldri tilbake.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Det var da veldig bastant, HI. Vet om mange med skurv i den alderen. Hvor har du informasjonen din fra?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Jenta mi har belegg i hodebunnen,hun har eksem da. Jeg har tenkt tanken om å få henne henvist til en hudlege. Det er psoriasis i familien.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Trenger ikke å tro det verste med en gang. Antakelig er det bare vanlig atopisk eksem (barneeksem), slik min niåring har. Han har vokst av sge det meste, men har litt igjen rundt ørene og av og til en flekk i hodebunnen. Smør godt på flekkene med olje og la virke. Vask så håret. Gjenta ved behov. Hilsen en med erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå