Gå til innhold

Erfaring med alternativ behandling av adhd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er 33 år, utredes for ADHD. Psykiateren min sier det går i retning "diagnose" og hun vil jeg nå skal prøve Ritalin...Merker jeg har litt blanda følelser rundt dette. Er det noen som har prøvd alternativ behandling av adhd og hva er erfaringene rundt dette ?

Blir glad for svar :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke noen erfaring men det finnes jo "naturmadesin" dette er mye dyrere.. har verdt og hørt på Pris og det er rundt 250,- for en månde.. pluss att det kunne tak mange månder før det begynner og virke.. og du får ikke dette på Resept.. (Som ritalin, conserta og strattera

Skrevet

Det der er vrient. Finnes så mange som hevder så mye. selv har jeg forsøkt meg på gluten, melk og sukkerfri diett. Men jeg gjorde det på en årstid hvor jeg vanligvis fungerer en del bedre, så det er vanskelig å si om det hadde noen effekt. Synes kanskje det hjalp mest på oppblåst mage og slikt, og ikke på selve adhd'en.

Skrevet

Kikk litt på denne youtube filmen:

Du vil fort se at om du har ADHD så er det lite alternativt som virkelig hjelper, og du bør ikke ha så forferdelig stor frykt for medisiner, de fleste og da snakker vi om de som får rett medisin i riktig dose ikke for noen pris i verden vil gi fra seg medisinen og det er slik at alle medisiner har bivirkninger og ikke alle medisiner passer like bra for alle men det er også derfor du vil få prøve de forskjellige variantene til DU er fornøyd, og en del av medisinene har desverre bivirkninger inntil du treffer blink med dosen- min erfaring har vert Ritalin galeien som hjalp meg godt med ADHD og egentlig eliminerte problemene mine men det ble litt for ubehagelig så var det over på Dexamine en dekstro variant av amfetamin som nå har absolutt ingen bivirkninger og jeg er nå student på ingeniørhøyskole - det var utenkelig før medisin men nå er jeg på nivå med mine medstudenter og jeg er rett og slett medisinert meg fra helvete til himmelen og fungerer helt som en uten ADHD.

Nå er veien litt mer kronglete enn jeg beskriver men får du diagnosen så har du mulighet til å få en fullgod hverdag og Ritalin er førstevalget av økonomiske årsaker, fungerer ikke Ritalin(metylfenidat) så er det flere muligheter så ikke ta sorgene på forskudd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...