Gå til innhold

blir man fort gravid igjen etter spontanabort evt hvor fort??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk konstatert tom fostersekk på mandag hos spesialist.. Fikk 4 tab cytotec og nå sitter jeg her og blør og verker..

Syntes dette r helt grusomt.. Mitt største mareritt var spontanabort, drømte hver natt etter jeg fant ut at jeg var gravid, at jeg blødde---

Og nå ble det ett faktum:( Vil så gjerne bli gravid igjen fort.. Noen som har blitt det uten å vente på mensen og opplevd at det hat gått bra?? eller bør jeg vente??

Kjempeglad for svar..

Fortsetter under...

Hei, jeg er i lik situasjon som deg. Fikk konstatert SA på tirsdag. Tung tid, men vi kommer oss gjennom! Har lest flere steder om folk som har blitt gravide igjen før de har fått igjen mensen. Men jeg har også lest at det er lurt å vente til man har hatt minst 1 menstruasjon for da har slimhinnene hatt bedre til på å gjenoppbygge seg, pluss at det er lettere å beregne termin.. Vi har tenkt til å vente til etter jeg har hatt en mensen, men vi føler også at det er litt behagelig å ha litt tid å bearbeide dette på først da. Lykke til videre! Du blir nok raskt gravid igjen! :)

Så trist! Jeg vet hvordan dere har det

Jeg hadde MA i sommer med utskrapning 20. juli.

Hadde to menstruasjoner og vips så var jeg gravid igjen. Nå er jeg gravid i uke 20 og alt ser bra ut.

Oppmuntringsklemmer og lykkeønskninger herfra!

utrolig trist å høre.. men veit hvordan du har det, har selv hatt 2 SA på ett halvt år.

Min siste SA var 30 nov i fjor, og er nå 10 uker på vei.. Fikk ikke mensen igjen og har ikke hatt det bedre=)

Så man kan bli fort gravid igjen.

Gyn min sa at det var ikke noe farlig å bli gravid uten å få mensen igjen.

Har vært på UL i uke 7+5 og nå på onsdag som var og alt ser ut til å gå bra.. fosteret har festet seg og sparker med ben og vifter med armer og alt =)

Trist å høre at du mistet.. Jeg mistet også for nesten 2 uker siden (var 8 uker).. Synes også det var kjempe vanskelig, men vi er klare for å prøve igjen med en gang!

Har lest masse om det er lurt å vente 1 mens eller ikke, men alle leger og jordmødre sier forskjellige, så vi skal kjøre på! Kjenner flere, og har chattet med mange som ble gravide med en gang og det har gått strålende bra :) Legen sa jeg kunne vente 1 mens for at slimhinnene var helt ferske, men gynokologen sa at det ofte anbefales kun for lettere beregning av termin, men om man vet når man har eggløsning, er ikke det noe problem! Hun sa at man blir ikke gravid om kroppen ikke er klar og sjansen for få SA igjen, er ikke noe som helst større nå enn før.

Hadde positiv EL test i dag, så håper det går fort!

Har hørt at kroppen er enda mer fruktbar mndene etter SA/MA, så håper det stemmer :) Masse lykke til!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...