Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Snakka med pappan til barnet idag, han hadde fått påvist klamydia hos legen igår. Da er det vel veldig stor sjanse for at jeg også har det? Er det farlig for babyen? Kan den ta skade av det?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Ta en test før du tar sorgene på forskudd.. Hvor kan klamydia'n komme fra, tror du?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Om du har klamydia, og ikke blir behandlet for det. Så tror jeg barne kan bli smittet ved fødsel. Men tror ikke det tar noen skade av det, hvis du får behandling nå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Klamydia kommer nødvendigvis ikke av utroskap. Hilsen anonym 22.46
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Vet man kan ta urinprøve på dette, får man svar med engang da? Eller må det sendes inn? Hi
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Jeg og barnefar er ikke sammen, og legen trodde han hadde hatt det en stund.. Så ikke noe utroskap her Hi
Gjest sug lut Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Tenk heller på det på denne måten: mange blir sterile av klam, det har i alle fall ikke du blitt. Jeg sakser: Har en gravid klamydia, vil dette kunne gi øyeinfeksjon og lungebetennelse hos det nyfødte barnet. Klamydia kan også føre til en rekke komplikasjoner for kvinnen selv - blant annet senere sterilitet. Klamydiainfeksjon gir ikke alltid tydelige symptomer, men den kan påvises ved bakterieprøve fra kvinnens skjede. Er svaret positivt, behandles infeksjonen med antibiotika.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Hvis HI hadde vært i forhold med barnefaren, og de hadde vært sammen i flere år, så er eneste sjansen at klamydia kommer av utroskap! Da klamydia forsvinner av seg selv etter 1-2 år, hvis det ikke blir behandlet før..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 Du kan ta urinprøve, men den må sendes inn.. Tar ikke lang tid å få svar, noen dager, til ei uke... Hvis du har tatt/skal ta blodprøvene som du skal mellom 12-16 uke, så er en klamydiatest normalt å ta samtidig, da blodprøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå