Gå til innhold

Fysioterapi for bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært til legen i dag og fått henvisning til fysioterapeut pga bekkenløsning. Må finne frem til en terapeut selv, og vil gjerne finne en som er flink med denne plagen.

Er det noen av dere som kan anbefale en dyktig terapeut? I Oslo sentrum/øst helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!

:)

Hun jobber på Manuellterapiklinikken på Bryn. Og er utolig flink..studerer til manuell terapaut, er utdannet fysio.

Bjørg Bogsti heter hun..

Vet ikke hvor mye tid hun har, men både jeg og en venninne hadde mye hjelp av henne!

Skrevet

Tusen takk Ugla! Da skal jeg ringe henne i morgen. : )

Teller forresten ned dager med deg nå : )

Skrevet

huff...har ikke de store forhåpninger, så forbereder meg på lavstimulert ivf egentlig. Blir nok litt pause for å samle sammen litt penger da..

Som Karsten i barnebøkene sier "Jeg gleruder meg" - Både gruer og gleder meg til å teste, sånn for å bli ferdig med det liksom :)

Hvordan er det med deg, bortsett fra bekkenløsning? Er du ille plaget?

Skrevet

...og om førstnevnte skulle ha lange køer om dagen, så var jeg veldig fornøyd med Caroline Mohr på Tøyen Fysikalske i forhold til bekken.

Kan også anbefale bassengtrening.

Skrevet

Skjønner godt at du gleruder deg ; ) Jeg turde jo nesten ikke teste i det hele tatt. Da ble det så endelig.

Har jo skjønt på deg tidligere at du er skeptisk til hormoner. For meg var IVF uproblematisk, reagerte ikke særlig negativt på hormonene. Og så var det godt at legene tok styring på prosessen, siden kroppen min ikke ville ordne opp på egen hånd : )

Jeg er ikke ille plaget av bekkenløsning. Gjør vondt når jeg går, men ikke sånn at jeg trenger krykker. Og det er slutt på å gå hjem fra jobb, det gir for mye smerter i etterkant. Så hvis jeg ikke blir verre, så håper jeg å være i jobb frem til permisjonen.

Ugla, jeg håper virkelig at det går veien for dere nå!

Skrevet

Takk for tips!

Fikk time hos Mohr. Ringte dit først da det er nærmest meg.

Måtte du få henvisning til bassengtrening? Får jeg det av fysioen eller må jeg ta kontakt med fastlegen igjen?

Skrevet

Tja. Jeg hadde henvisning, men jeg kunne gått uten også tror jeg. Alle stedene som har bassengtrening tar en egenandel per svømming. Der jeg gikk var den på 70 eller 75 kroner gangen, og det var noe lignende de andre stedene jeg ringte.

Om Tøyen Fysikalske er nærmeste, bor vi sikkert i noenlunde samme nabolag og da er bekkenbadinga på eldresenteret på Sofienberg nærmest også. =) Hun som har den er høyst snodig, men det gjør godt. www.fysiodirekte.no for kontaktdetaljer.

Ellers har de bekkenbading på Vestkantbadet og Romsås bad (Fagerborg Fysioterapi) og i Munchs gate et sted, husker ikke hvem det var som stod bak den. Vestkantbadet hadde venteliste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...