Gå til innhold

Har dere faste tider på lurene?

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om dere har faste tider når barna sover om dagen?

Sønnen min får liksom lov å sove når han har lyst...

Det blir naturlig ca på samme tid hver dag, men lengde varierer noe, og når han plutselig sover litt kortere en dag, så melder behovet seg for søvn litt utenfor "timeplan" Han får da sove. Nekter han aldri søvn.

Utenom dette sover han fra 8-9 til 8-9, med 2-4 matpauser i halvsøvne.

Vurderer likevel å innføre litt sterkere kontroll på lurene hans..

Har det nor for seg.

Og hvordan gjør dere det da med deres ærender?

Setter dere alt på "hold" for barnas "timeplan"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141389385-har-dere-faste-tider-p%C3%A5-lurene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei her er det ikke noe som er fast, men er sånn ca.

Nå står han opp ca 11.

så sover han ca 13 i alt fra 5 min til 2 timer.

så sover han ca 16 i ca halvtime til 2 timer.

så kanskje i 20 tiden.

Så er det natta i 22-23 tiden. sover da i ca 12 timer med 0- 2 puppepauser(har vært noen dager med 4 men da har det ofte vært når han har vært litt tett i nesen eller tenner som klør)

Her lar vi han styre dette selv, er vi ute å triller sover han som regel mer. Nei vi gjør det vi skal og heldigvis så sover han når han trenger det hvor enn vi er. Har alltid med puppen på tur så det er liksom ikke noe problem om han er sulten eller trenger 5 min kos på den.

Var en dag jeg måtte sette meg ned på en pall på obs å amme. Har viftet mye med den, hehe

Hehe...

Ja puppen er så grei å ha med seg!

Syns det er vanskelig nå som vi har begynt fullt med grøt...

Han er liksom så vant med at han får den 12 og 19 at ingenting duger om det ikke er grøt.

Hvordan gjør dere det?

Var forresten med som er HI, vet ikke hvorfor jeg var borte på anonym knappen.. Kanskje litt for ivrig inne på anonym sidene i sta ;-)

der er det mye artig tull der :-D

ikke noe problem ennå her det med grøten. Han får det som regel ca kl 12 og 21, og grønsakspure i ca 17tiden med fersken og eple mos(eller hva det heter). Han tar puppen om vi er ute og sover ikke anderledes pga det. Men det blir vel sikkert verre med tiden.

Har tatt med grøt(mm og pulver), grønsakspure og mos, men det er når vi er på besøk. Så da varmer jeg mm i vannbad og det andre i mikron.

Hehe der er det mye som skjer ja.

Ja, sånn høvelig faste tider.

Her er natta 19-07. På dagtid sover han ca 9.30 i 45 min. Og en til lur kl 13. Er vi ute og triller sover han gjerne til ca 15, men er vi hjemme tar han seg bare 45-60min.

Men er han trøtt kl 8 om morgenen, så sover han da. Er han trøtt kl 11 så sover han da.

Jeg utsetter gjerne mine ærender sånn at det passer med soving og mat her. Er liksom ikke så mye som MÅ gjøres akkurat på sekundet her...

Men legetimer, kontrolltimer på helsestasjonen og sånn får vi bare ta som det kommer. Da forskyver vi bare søvn og måltider litt. Ikke noe problem.

Ang anonymforumet; jeg har gitt opp. Er så mange ekle innlegg og tilbakemeldinger. Folk er utrolig frekke. Så det er lenge siden jeg tittet innom der...

Hun osver nok til ca samme tidene hver dag, så lenge vi ikke har planer. Da sklir det ofte litt ut.

Men en vanlig dag hos oss er sånn:

Hun sovner som regel når vi leverer storesøster i bhg. Da sover hun ute når vi kommer hjem, og kan sove 1,5 time til 3 timer...Alt etter som hvordan natta har vært...

Også har hun gjerne en liten powernap på en halvtime litt senere på dagen.

Annonse

Vi følger som regel samme rytme hver dag, men tidspunkt for soving avhenger selvfølgelig på lengden av luren før. Poden våkner ca 06.30 og er da klar for en lur i halv ni tiden. Han sover stort sett bare en halv time på hver lur. Så sover han igjen nærmere tolv og så nærmere halv fire. Natta tar han rundt kl 19.

Er jeg ute på noe og han skal sove etterhvert, tar jeg med vognen. Jeg syns det er mere tungvint med den faste føden og det være ute på vift.

Vi har ca samme tid hver dag. Står opp i 8 tia. 1. lur rundt 10.30, alt fra 45 min til 2 t. 2. lur er rundt 1-2 tiden avhengig av lengde på 1. lur. Også her alt fra 45 min til 2 timer. Jeg tilpasser ofte tidsskjemaet mitt til hans lurer og mattider ja. Men er veldig lite ute og "flyr". Mest trilletur med vogn i nærområdet og en og annen liten handletur på bydelssenteret.

Vi har heller ikke faste tider for soving. Men ser jo at dagene følger et slags mønster, litt avhengig av når hun våkner om morgenen. Legges for første lur etter ca 2 timer, sover alt fra 40 min til 2 timer. Våken 2 timer, sover i 40 min-2timer igjen. Gjerne en liten powernap på eftan dersom de to foregående lurene ble litt korte :o)

Tilpasser det vi skal til snuppas sove og spiserutiner.. =) Tar med mat om vi er et annet sted enn hjemme når hun skal spise (noe annet enn pupp;o) )!

HUn våkner (somoftest) i 9- tiden, sover da i 11 og 14 tiden..

Sover i ca 30 min i første luren, 1 times tid i andre! =)

Har hun behov eller våknet tidlig får hun en ekstra lur i 16- tiden.

Tenker at så lenge nattesøvnen til sønnen din ikke forstyrres bør han få den søvnen han krever... hvorfor forandre på noe som fungerer?? Det er på snuppas premisser disse rutinene har kommet, de er stadig i forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...