Meg og bøllegutta!! Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 MInsten på 3 år har hatt brennkopper i snart 2 uker. begynte på antibiotika for 8dager siden og jeg syns ikke det blir så voldsomt mye bedre. Noen sår har tørka og bare blitt arr, men han har et under nesa som blir gult og stygt hver dag. Jeg renser de med klorhexidin og smører med brulidin hver kveld. Han har også et sår bak øret som ikke ser bra ut og ett i hodebunn. Ellers på kroppen har han bare rester etter arr ser det ut som, men burde han ikke vært nesten bra? Eller kan det henge i lenge? han har ikke hatt noe feber, ubehag eller andre symptomer.
muffis♥ Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Jeg hadde noen runder med brennkopper for noen år siden med mine da små barn, tror datteren min fikk det 4 ganger. Brukte antibiotika, men det kom igjen og igjen. Det som jeg synes virket var å vaske/dusje med hibiscrub (desinfiserende såpe) morgen og kveld, og pudre etterpå med Basimycin-pudder. Etter få dager tørket brennkoppene inn og forsvant:) verdt å prøve kanskje, lykke til!
muffis♥ Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jeg hadde noen runder med brennkopper for noen år siden med mine da små barn, tror datteren min fikk det 4 ganger. Brukte antibiotika, men det kom igjen og igjen. Det som jeg synes virket var å vaske/dusje med hibiscrub (desinfiserende såpe) morgen og kveld, og pudre etterpå med Basimycin-pudder. Etter få dager tørket brennkoppene inn og forsvant:) verdt å prøve kanskje, lykke til!
vinter1988 Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Smør antibiotika krem på å dekk til med plaster. Pass på at det ikke blir skorpe på såret. vask godt og skift hver dag.
Hera Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Største hos meg har vært igjennom mange runder med brennkopper, tipset vi fikk av hudlegen var å vaske sårene med grønnsåpevann, la det tørke godt, smøre på Brulidine eller bacmycine salve og deretter ha på ett plaster over. Tok ei ukes tid å bli kvitt.
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det var da en merkelig måte å bli kvitt det på.. Jeg hadde brennkopper tidligere.. Jeg husker jeg brukte en salve på det (men det var ikke de du nevner).. Også tror jeg at jeg brukte Ery-Max-tabletter... Var det en lege el.l. som anbefalte deg det du bruker?
Hera Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Tidligere så brukte man antibiotika for å bli kvitt brennkopper. Dette har man gått bort i fra da de har blitt resistente for dette. Vi kom etterhvert til en hudlege (pga hyppig gjentagelser av brennkoppene), som ble sur fordi vi hadde fått antibiotika fra fastlegen vår. Så nå er det Brulidine og Bacymicine salver man da får beskjed om å bruke(vil tippe du fikk Fucidine salve) , pluss nøye vask og rens av sårene, og med ett plaster over.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2010 Han får Ery--Max mixtur og det finnes jo mange sårsalver som omtrent er identiske så jeg gjør omtrent det samme som du gjorde. var lege som anbefalte det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå