Gå til innhold

På en skala fra en til ti...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor langt unna kiwi bør jeg holde meg? Har aldri reagert på det før, men nå har jeg ligget med av-og-på-omgangssyke i en ukes tid og begynte å bli desperat etter å få i meg både mat og nok drikke. Og da fristet selvsagt kiwi :D Så på tirsdag satte jeg til livs én. Allerede halvveis ned i kiwien kjentes det ut som jeg hadde pigger i hele munnen, og når den var ferdigspist greide jeg nesten ikke svelge fordi det kjentes så innmari tørt og "piggete" ut i hele svelget. Tunga likedan, og hele ganen, og gommene dunket skikkelig. Forsøkte å drikke vann og eplejuice for å få vekk følelsen, uten hell. Nokså umiddelbart etter at jeg hadde spist den fikk jeg vanvittig vondt i magen, og etter å ha vridd meg som en orm i et kvarter-tjue minutter kasta jeg opp det meste av innventar. Ble liggende på sofaen med vondt i magen i flere timer, rett og slett skikkelige magekramper.

Jeg skrev kaktusfølelsen på kiwien, resten regna jeg med var nok en oppsving i omgangssyken som følge av at jeg hadde spist.

I dag følte jeg meg på bedringens vei igjen, og skulle forsøke å spise igjen. Og klok av skade blir man jo ikke, så etter å ha sett at det gikk helt fint med en halvliter sjokomelk og to brødskiver, forsøkte jeg meg på en ny kiwi. Samme resultat som sist - litt mindre pigg i munnen (men fortsatt sterkt ubehagelig), og nok en gang magesmerter, oppkast og skikkelig krampefølelse i magen i mange timer i ettertid.

...og siden jeg kjenner meg selv; jeg er meget åpen for gode argumenter mot å forsøke kiwi flere ganger bare for å se om denne trenden går over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiwi er jo et kjent middel for å få fart på magen da, så definitivt ikke noe jeg ville prøvd som det første mat etter omgangssyke.

Skrevet

men det er jo så godt!

-gubben lo seg fillete da, når jeg fortalte at jeg hadde spist kiwi i dag igjen, og følgelig tilbragt mesteparten av dagen på badegulvet :P Noen lærer seinere enn andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...