Roheryn Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 ...hvor langt unna kiwi bør jeg holde meg? Har aldri reagert på det før, men nå har jeg ligget med av-og-på-omgangssyke i en ukes tid og begynte å bli desperat etter å få i meg både mat og nok drikke. Og da fristet selvsagt kiwi Så på tirsdag satte jeg til livs én. Allerede halvveis ned i kiwien kjentes det ut som jeg hadde pigger i hele munnen, og når den var ferdigspist greide jeg nesten ikke svelge fordi det kjentes så innmari tørt og "piggete" ut i hele svelget. Tunga likedan, og hele ganen, og gommene dunket skikkelig. Forsøkte å drikke vann og eplejuice for å få vekk følelsen, uten hell. Nokså umiddelbart etter at jeg hadde spist den fikk jeg vanvittig vondt i magen, og etter å ha vridd meg som en orm i et kvarter-tjue minutter kasta jeg opp det meste av innventar. Ble liggende på sofaen med vondt i magen i flere timer, rett og slett skikkelige magekramper. Jeg skrev kaktusfølelsen på kiwien, resten regna jeg med var nok en oppsving i omgangssyken som følge av at jeg hadde spist. I dag følte jeg meg på bedringens vei igjen, og skulle forsøke å spise igjen. Og klok av skade blir man jo ikke, så etter å ha sett at det gikk helt fint med en halvliter sjokomelk og to brødskiver, forsøkte jeg meg på en ny kiwi. Samme resultat som sist - litt mindre pigg i munnen (men fortsatt sterkt ubehagelig), og nok en gang magesmerter, oppkast og skikkelig krampefølelse i magen i mange timer i ettertid. ...og siden jeg kjenner meg selv; jeg er meget åpen for gode argumenter mot å forsøke kiwi flere ganger bare for å se om denne trenden går over.
Sånn kan det gå Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Kiwi er jo et kjent middel for å få fart på magen da, så definitivt ikke noe jeg ville prøvd som det første mat etter omgangssyke.
Roheryn Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2010 men det er jo så godt! -gubben lo seg fillete da, når jeg fortalte at jeg hadde spist kiwi i dag igjen, og følgelig tilbragt mesteparten av dagen på badegulvet Noen lærer seinere enn andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå