Tone Troll Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Har fått time til første gangs konsultasjon på Aleris i Oslo, og fikk beskjed om at når vi har hatt denne timen er vi forsåvidt "i gang", avhengig av hvor jeg er i syklusen. (Skal antagelig ha ICSI med sæd som har vært frosset ned.) Men hva vil det si? Hvor lang tid tar det fra en starter "behandlingen" og til man har fått satt inn et befruktet egg? Sånn ca? Nybegynner
poppys Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Hei.Jeg er ingen ekspert på dette ,men kan si hvorden det var i mitt tilfelle.Etter jeg fikk mens startet jeg på nesespray.Denne gikk jeg på i 14 dager før jeg begynte med sprøyter.Tok sprøyter i 10 dager før jeg var på ultralyd.Dette var en fredag. Fortsatte med sprøyter til mandag.Eggløsningssprøyte på tirsdag-uttak på torsdag.Så satte jeg inn eggene igjen tirsdag.Fra sprøtestart innsetteing av eggene tok det da ca 1 mnd:-) .Tok test i dag-og den var positiv:-)Lykke til:-)
MK73 Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Det kommer an på om du skal ha langt eller kort regime, det vanligste er langt. Ved Aleris kan du regne med ca 4 uker fra du begynner med medisiner (rundt dag 20-21 i syklus) til innsetting ved langt regime. Ved kort regime starter man noen få dager inn i syklus, og har typisk innsetting rundt 2 uker eller litt mindre etter.
Tone Troll Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 Takk for svar begge to! Og gratulerer med positiv test Poppys!
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Gjelder dette kun private? For visst det går så fort i det private går jeg heller til dem.
MK73 Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Ja, dette gjelder typisk private klinikker. Ved Ullevål må man ofte beregne 5-6 uker på langt regime, slik var det i alle fall ved mine forsøk (de bruker lengre nedreguleringsperiode). Kort regime er det nok omtrent samme lengden på. Den største forskjellen mellom offentlig og privat er imidlertid at ventetiden er mye kortere privat, og servicen bedre (naturlig nok, på begge punkter). I tillegg er det MYE dyrere å gå privat enn offentlig, gitt at man er/blir godkjent for behandling offentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå