Gå til innhold

Vips, då var vi visst bleiefri om dagen :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å sette lille på do ved bleieskift for eit par veker sidan, på laurdag kjøpte vi truser. Og i går og i dag har ho gått utan bleie, så sant ho ikkje har sove. Det har vore eitt uhell kvar dag, men det får eg vel tåle. I dag gjekk ho utan bleie då vi var på handlerunde og (følte meg ganske tøff då ja), ho begynte å tisse, stoppa og klarte å holde seg til eg fekk ho på do, og tissa resten der. Måtte ha ny truse og strømpebukse, men buksa var tørr.

Hadde ein plan om å begynne litt forsiktig no og få ho tørr til sommaren, men lille vil ikkje ha bleie på ("Eir tengar DUSE!")... Det blir nok litt stress dei neste dagane/vekene, men eg er imponert over kor greitt dette har gått så langt. Fiiine truser + klistremerke på ark på veggen når ho har tissa gjorde susen her.

Ho var forresten tørr etter luren både går og i dag, lurar litt på kva dåke andre gjer - søv ungane med eller utan bleie om dagen?

Lille er forresten 2 år og 3 mnd i dag :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow! Gratulerer med så smertefri overgang til null bleiebarn! :)

Min/vår lille er også akkurat blitt 2 år og 3 mndr, men hun er ikke i nærheten av å være klar. Vi har satt henne på do ved vært kveldsskift siden før jul. (Hun er i bhg om dagen) Og hun har tisset en gang på do. Jeg prøver å fortelle henne at hun må si ifra før hun må tisse, slik at hun kan tisse på do, men hun er ikke der enda. Og det er selvfølgelig helt greit! ;)

De har begynt i bhg også faktisk, der de får klistremerke for hver gang de sitter på do. Så det skjer sikkert snart. Vi har også tenkt å ta støtet til sommeren, da har mannen min ferie i 2 mndr, og vi har litt bedre tid :)

Skrevet

Har en gutt som blir 2 år den 15 februar... Han bruker ikke bleie hjemme,går på do eller potte å sier ifra om han vil tisse eller bæsje... Det har han gjort i over 1 mnd nå :-) Kan sikkert snart ta han med i butikken uten bleie :-)

Skrevet

Ja, ikkje sant det er kjekt? Her har det gått fort dei siste dagane, no har lille vore både på handlesenter og restaurant utan bleie, og har sove utan bleie på dagtid (dog med eingongs stelleunderlag under seg) utan problem. I går var bleia tørr då ho vakna om morgonen (var våken og tissa kl 5), så dette går rette vegen.

Eg er heilt fascinert over kor kjapt og greitt dette ser ut til å gå!

Skrevet

Så fantastisk! Det må være ekstra moro for dere at dette har gått så fort og greit og at hun er tidlig ute her ettersom jeg har skjønt at hun har hengt litt etter på andre ting. Gratulerer med truse-barn!

Har ei lita frøken som er cirka like gammel som din som også nylig sluttet med bleie (på dagtid) og det gikk over all forventning. Dessverre har vi hatt et lite "tilbakefall" nå pga hun ble syk da vi var i Thailand. 1 uke på sykehus med alvorlig mageinfeksjon + 1 uke til med kraftig diarè gjorde det litt vanskelig for henne å gå uten bleie. Men nå er hun bedre og vi har tatt fatt på nytt.

Skrevet

oi så flink! Går jenta di i barnehagen eller er du hjemme med henne?

Jenta vår er 2 år og 2 mnd. Har hatt både potte og doring lenge, men potta syns hun er ekkel å sitte på og doringen oppå do har vært litt skummelt (setter seg gjerne på doringen på gulvet...). Men nå siste uka har hun villet sitte på do flere ganger, det er visst ikke skummelt lenger. Jeg spør hun ved hvert bleieskift og ca halvparten av gangene sier hun ja, men siden hun er i bhg blir det jo bare ca en gang om dagen, litt mer i helgene. Og hun sitter sjelden lenge nok til at det kommer noe tiss. Men hun sier ofte fra når hun tisser i bleia. (men det er muligens i ettertid..) Tror vi roer det en stund til, men har et lite håp om å få henne tørr før neste bleiebarn kommer til sommeren..

Skrevet

Ja, Min fineste skatt - det gjer spesielt godt at ho har noko ho og er tidleg på :o) Høyres ikkje kjekt ut med mageinfeksjon, og speiselt ikkje på ferie. No skal vel Thailand vere ein grei plass å bli sjuk (?), men det er sjølvdagt ingen ønskesituasjon... Håpar jenta di er ordentleg bra igjen no.

Jenta vår går ikkje i barnehage, eller vi går i open barnehage saman tre dagar i veka, så eg får fulgt opp heile vegen.

Men i går og i dag har ho sagt at ho ikkje må tisse når vi har spurt (og har vi prøvd har det ikkje kome noko), så vi ventar til ho gir beskjed sjølv og det fungerar heilt utmerka, blir ca kvar 3. time, så ho er flink til å "samle opp" litt. Og dei to siste nettene har ho vore tørr.

Morsomt at det ikkje er meir enn eit par veker sidan vi kjøpte inn eit kjempelager med bleier fordi dei var så billege :D

Skrevet

Hei! Gratulerer med snart bleiefri jente! Da er de visst kommet like langt, jentene våre. Her er det barnehagen som har tatt initiativ (som de gjorde med storebror også), for de mente at hun var klar for bleieslutt. Så nå går hun uten bleie på dagtid. I går hadde hun ikke ett eneste uhell hele dagen! Hadde heller ikke tissa i bleien i natt, men det velger jeg å tro er tilfeldig.

Hun elsker å ha truse på og vi har kjøpt noen stilige, blant annet med Hello Kitty, som hun bare digger! Ikke tale om at bleien er god nok lenger :) Imidlertid bruker hun altså bleie om natta, men på dagtid sover hun uten. Helt utrolig deilig å få "tørr" unge, særlig når det ble før man hadde trodd :)

Skrevet

Jentene våre er like gammel Ranveig R.. Mi har også sluttet. Hun har bæsjet kun på do i over et år allerede, og vi kunne nok fått henne bleiefri før nå. men det kreves jo litt av foreldrene da;-)

Sover med bleie, men er stortsett tørr etter natt og dupp også..

Skrevet

Jeg ble så inspirert av innlegget ditt at vi var og kjøpte truser i helgen. Lørdag tisset hun i trusen. Søndag og igår ville hun ikke bruke truse, og idag gikk hun med truse, sa ifra at hun måtte på do, og tisset på do! :) Så da er vi et skritt nærmere! Så stolte både hun og jeg!

Så takk for nok et velskrevet, inspirerende og fornuftig innlegg fra deg! :)

Skrevet

Ja, er det ikkje fantastisk når dei små gjer slike store framskritt? Hadde håpt på at bleieslutt skulle gå like lett for lille som for eldste, men hadde aldri drøymd om at det skulle gå SÅ lett, og i alle fall ikkje eit halvt år tidlegare :o)

Kjekt å høyre at du har blitt inspirert kmne+ida+spire!, moro å sjå desse små sprade rundt i "dusene" sine. Lille er så stolt at når vi er andre plassar enn heime så kjem det nesten alltid "Eir vise dusen a Nekke" (altså Eir vil vise trusen til Vibeke), eller til mormor eller tante eller farfar eller kven som helst. På eitt eller anna tidspunkt må eg vel nesten forklare ho at ho ikkje kan gå rundt og vise trusa til alle og ein kvar, men akkurat no skal ho få lov :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...