Gå til innhold

Vist du er borte i fra jobben og er sjuk over lengre tid ,pleier du og høre noe i fra kollegane dine???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hører jeg ingenting og har snart gått hjemme i 2mnd. Når de andre er sjuke så møtes de og går på kaffe å alt mulig. Føler seg liksom ikke velkommen igjen da føler jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er flinke/greie og sender en mld eller noe, mens andre hører jeg aldri noe fra, evt om de lurer på noe. Sånn har det vært på begge arbeidsplassene jeg har jobbet i i svangerskap (da jeg har vært lenge borte). Vet selv at det er lett å "glemme" noen i travle tider, så jeg prøver å ikke ta det så veldig personlig. Litt mer kjedelig er det jo når man selv tar kontakt (feks skrive mail) og får knapt ei linje tilbake, om noe i det hele tatt...

Skrevet

jepp, men jeg er også flink til å stikke innom uoppfordret en gang eller to i mnd.

Skrevet

Nei. Var sykemeldt i slutten av svangerskapet, hørte ingenting fra de.Nå er baby 5 mnd og har enda ikke hørt noe fra mine kollegaer. Skal innrømme at jeg er veldig skuffet over de. Trodde vi hadde godt samhold på jobben min jeg.. Jobber som nattevakt i hjemmesykepleien, og det er de andre nattevaktene jeg regner som mine kollegaer. De som jobber dag og kveld, kjenner jeg ikke derfor har jeg ikke vært på besøk på jobb på dagtid. Sendte melding til hun jeg jobber sammen med samme dag som gutten min ble født og fikk til svar at hun gledet seg til å se babyen og at hun og de andre nattevaktene skulle finne en dag som passet og komme på besøk. Siden har jeg ikke hørt fra noen av de. Er også litt skuffet over at jeg ikke ble invitert til å være med på julebordet de hadde før jul.. Vet rett og slett ikke om jeg vil tilbake på jobb der etter permisjonen.. Virker ikke som jeg er savnet hvertfall.. Det som er ekstra sårt er at det var en annen kollega som fikk barn ca halvt år før meg og da var vi på besøk hele gjengen før babyen var 1 mnd....

Skrevet

jeg stikker også innom,men ingen som sier noe .... alle blir plutselig opptatte med sitt...mulig jeg som oppfatter feil...

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Jeg var innom jobb avogtil da, og det var veldig koselig.

jeg froventet ikke at de skulle ta kontakt heller jeg da. Kollegaene mine på jobb er dettopp det - kollegaer. Veldig hyggelige altså, men vi er ikke venninner privat. Vi har normalt ikke omgang på fritiden med unntak av julebord, lønningspil i ny og ne osv. Dermed forventet jeg ikke at vi plutselig skulle begynne å ha privat kontakt når jeg ble sykmeldt:)

Skrevet

Jeg var sykemeldt i fjor sommer, og ei jeg jobbet sammen med ringte og spurte hvordan det gikk med meg. Kjente at det var utrolig deilig. De som er sykemeldte fra jobben min nå, snakker jeg faktisk med på Facebook, tro det eller ei ;) Så de har jeg god kontakt med. Er viktig å vise at man bryr seg !!

Skrevet

Det må jeg si er fryktelig variabelt. Her jeg jobber nå er vi flinke til og ta kontakt med sykemeldte, de er invitert på både faglunsjer og fagmøter dersom de ikke er for syke til og kunne delta.

Mens der jeg jobbet tidligere der orket ikke engang avd.leder og høre hvordan det gikk med den sykemeldte, ikke en eneste telefon mens man var sykemeldt.

Jeg møter av og til kollegaer som ønsker at jeg skal komme innom på besøk, men nå er det jo begynt så mange nye der at jeg tviler på at de har så mye med meg og snakke om.

Jeg hadde i alle fall følt meg veldig utenfor om ingen tok kontakt om jeg var sykemeldt i 2 måneder, er man sykemeldt i 3 uker så forventer jeg også mindre kontakt med arbeidsplassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...