Gå til innhold

Easywalker Sky vs MB Urban jungle

Anbefalte innlegg

Trodde jeg hadde bestemt meg, men tok en titt på sportsvognen til MB 2010 modell i dag og ble overrasket. Kalesjen er åpen bak?? Ca 6-8 cm åpning bak som gjør at kalesjen kan skyves ikke bare bak, men også frem. Greit nok, men det finnes ingen mulighet til å lukke den bak. Blir for dumt å måtte lage egne patenter på en vogn til nærmer 10.000kr! Så om vi ender på MB blir det i alle fall 2009 modell. Så sant de fremdeles har denne om noen måneder.

I den forbindelse har jeg begynt å se på EW sky igjen.

Noen som har erfaring med disse to vognene?

Syns bag'en på MB er ganske grunn, er den større på EW? Så vidt jeg kan se er lengden 74cm på MB og 80cm på EW. Vi venter midt i juli, og vil helst ikke flytte en 4 mnd gammel baby over i sportsvogn bare fordi kulden kommer og det ikke er plass til pose. Har ikke noen kjemepebehov i forhold til terreng da vi bor i byen, viktigere at vognen er lett og håndterlig. EW er kortere sammenlagt (over 10cm?) og dermed lette å legge bak i bilen.

Hjelp....??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141388243-easywalker-sky-vs-mb-urban-jungle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som hadde noe å komme med her nei?

Kan, for de som måtte være interessert, fortelle at valget har falt på Easywalker Sky.

Grunnene er at;

Bagen er litt lengre og mye dypere på Eaywalker 80cm x 56cm,

MB 75cm x 41 cm. Dessuten har EW en veldig tykk og god madrass nedi.

MB har håndtak på sidene, mens EW har håndtak i kalesjen som er laget for å bære bag'en etter, også med barnet i. Usikker på hva som er best, men samboeren min foretrakk EW da det var lettere å holde bag'en stabil.

EW blir 89cm x 50cm sammenlagt, MB 105cm x 22. Ser for meg at kort og høy blir bedre enn en lang og lav å få inn i bilen. Dette vil jo vise seg...

Har lest forskjellige ting om vekten på disse to, men begge to skal være relativt lette. EW 11,5kg med sittedel, MB 10kg.

Får flight bag/transportbag til begge.

Bedre fjæring på EW.

Trillekomforten er ca den samme, muligens bedre på MB, men ikke så mye at det får en tungtveiene betydning.

EW kommer med mer tilbehør inkludert - regntrekk, myggnett og bumberbar. 09 modellen av MB har regntrekk med ikke bumperbar inkludert, 10 modellen har bumperbar men ikke regntrekk. Ingen av MB modellene har myggnett inkludert i prisen.

Kalesjen er litt bredere på MB, men med en veldig finurlig patent på 10 modellen er at den er åpen bak (kan ikke lukkes helt.) Redd for at det skal trekke rett gjennom om vinteren. Kalesjen er forbedret på EW 09 og er blitt høyere og litt lenger, og penere:)

Når 2009 modellen er utsolg av MB blir man nødt til å kjøpe 2010 med denne merkelige kalesjen. EW har ingen endringer mellom 09 og 10 modellen.

Begge vognene finnes i flere farger, synes personlig EW har finere tilbehør som stelleveske, pose osv. Dette er selvfølgelig ikke et avgjørende punkt;)

Så et tungtveiende punkt; MB koster 9200kr og har 1. års garanti (biteringen i Bergen), EW koster 6500kr og har 2. års garanti. (barnevognservice i Bergen.) EW lages i Nederland, produksjonen av MB ble i fjor flyttet til Kina.

Av brukererfaringene jeg har lest her inne og andre steder om av disse to vognene, kommer EW best ut.

Så det, da var i alle fall vårt valg tatt:)

Med forbehold om feil i teksten hvis jeg har misforstått noe. Har skrevet på bakgrunn av det jeg har lest her inne og en intens sammenligningsrunde;)

Hadde samme problemet som deg..

Men etter mye om og men falt valget på MB..

Hovedgrunnen var at den blir flatere enn EW og det trenger vi i bagasjerommet på bilen vår.

Vi kjøpte den på en nettside som het www.pramworld.co.uk, og betalte £618, noe som tilsvarer rett over 5500 kroner. Dette var for 2009 modellen inkludert bagen.

Samma for meg åssen årsmodell det er egentlig, så lenge prinsippet er det samme..:o)

Mannen min er brite, så vi fikk den gratis levert til huset vårt der, og tok den med oss på flyet hjem på onsdag etter endt ferie. Hadde med sønnen vår, så da er jo en vogn inkludert i flybilletten:o)

I bilen la vi vogna underst, 2 store kofferter side om side oppå, og en svær bag oppå der igjen, og alt fikk plass, og det var jo bare helt fantastisk:o)

Kan skjønne at du vil ha større bag du som får julibarn.

Jeg får i April. Jeg gikk over til sportsdelen på Simo Kombien da sønnen min da han var 5 mnd, for da ville ikke han ligge nedi der lengre og hvis det blir ca samme med denne, så vi det si September, og det er jo veldig greit. Så trenger ikke så stor bag:o)

De er jo rimelig like de to vognene, så tror nesten du blir like fornøyd uansett hvilken du velger, eller har valgt, eller... du skjønner hva jeg mener.. Hehe!

Ja, så vidt jeg har forstått er det mye å spare på å kjøpe MB i utlandet. Holder på å sjekke hvor mye det er å spare på EW. Det må liksom være en del for at det skal veie opp for manglende garantt.

Ja, liten og lett har veid tungt her;) Blir nok en del flyturer på den vognen.

Takk for det, regner med vi skal bli fornøyd, om vi nå klarer å holde på det til vi kjøper;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...