Gå til innhold

Våte nattebleier....Erfaringer/tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 4 1/2 år og våkner nesten hver morgen med våte bleier. Storesøster var ferdig med nattebleien da hun var 4. Selvfølgelig trenger ikke lillesøster være lik, men jeg lurer på om jeg bør foreta meg noe for å motivere. Om det i det hele tatt går an...Noen erfaringer der ute? Noen som opplever det samme? Dagbleien var hun ferdig med rundt 3 års alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var tørr om natta så fort han var tørr om dagen, så overraskelsen var stor da nr 2 ikke var likedan ;-) I fire-årsalderen begynte vi å diskutere dette med venner og familie. Et vennepar som hadde en litt eldre gutt med sengvætingsproblemer ga meg et godt råd: Ikke gjør det til et problem før det blir et problem. De blir tørre når de er klare for det. Blir hun tørr om natta når hun er åtte og du begynte å stresse med det da hun var fire, har du hatt fire år med et problem, begynner du når hun er 7 1/2 har du hatt seks måneder. Gjør du ingenting, har du ikke hatt noe problem...

Det er jo satt litt på spissen. Vår jente brukte nattbleie så lenge hun syntes det var greit. Da hun ble ca 5 1/2 ville hun ikke det lenger, så vi tok henne opp på do før vi la oss og 9 av 10 netter holdt hun seg da tørr. De resterende nettene var blandet. Noen ganger våknet hun igjen og måtte tisse, andre ganger kom det i senga. Også noen ganger når vi ikke tok henne opp tidlig nok.

Nå er hun sju og våkner selv når hun må tisse. Men det gjør hun så og si hver natt. Urinproduksjonen om natta er hormonstyrt. Noen er sener enn andre til å utvikle hormonet, og siden jeg ikke liker å tukle med hormonene lar jeg det være.

Skrevet

Ja dette er forskjelig fra barn til barn.

Kjøp en Rosa kylie kladd på Alliance apoteket så blir iallefall ikke senga kliss våt så kan du ta av bleia når hun er klar for det.

Det ordner seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...