☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Hei Vi har nå 2 barn, en gutt på 5 og en jente på 3, jeg vil veldig gjerne ha flere barn og har alltid hatt et ønske om 3 barn,min samboer derimot er ikke så veldig enig.... Han sier at vi klarer oss helt fint med de 2 vi har. Om vi skal ha nr 3 så blir det da ikke aktuelt å begynne med prøvingen før eldstemannen har begynnt på skolen altså om ca 1,5 år, da er jenta våres rundt 5 eller litt over når en ny baby evnt kommer. Hvordan reagerte mannen deres på barn nr 3? var det stor overgang fra 2-3? Mannen min er ikke helt i mot det bare akkurat nå Er vant til to små barn, bleieskift og nattevåk og div ting med 2 barn samtidig så neste gang blir det bare et lite barn (om det ikke blir tvillinger da) hihi Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men vil vell bare høre deres erfaringer med barn nr 3, svangerskapt og tiden etter. Ha en fin kveld
It's all about me Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Får nr. 3 i april og rekker det da akkurat noen uker før førstemann blir 4. Tett ja, men akkurat slik vi vil ha det )
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Vi har 3 gutter, eldste var 3,5 da minsetmann blei født. Ville ha de tett - er redd jeg ikke hadde orket å begynne på nytt igjen med småbarnstida hvis vi ikke allerede var der, hehe =P
auro Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Fikk nr 3 da de to første var 7 og 5. Det har gått helt strålende og søstrene forguder han. Han er 6 mnd nå. Synes ihvertfall ting er mye lettere nå med to store enn da vi fikk nr 2 og i tillegg hadde ei på 2 år. Vi storkoser oss hele gjengen.
Elletuppa Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Har 4 barn, to store som begge går på ungdomsskolen og to små som går i barnehagen. Kunne ikke tenkt meg noe annet enn fire barn, syns den største overgang var å gå fra kun å ha store barn til å starte på nytt m baby igjen. Siden de to store er aktiv barn som driver både med ski, fotball og handball ble det mye "pes" i perioder når de skulle kjøres på treninger osv når baby måtte være med da far jobber mye borte. Kunne risikere å vekke baby 2 ganger på en dag for å kjøre de store. På den andre siden er de små en berikelse for de store, de forguder små søskene sine samme at de små lyser opp når de store kommer hjem fra skolen. Fordelen og m,ed å ha ulike aldre er at dersom stor barn er hjemme har jeg barne pass til foreldremøter, kan handle aleine, gå tur osv. De store både, bader, mater og legger de små om behovet er det. De er super flinke.
melkekua™ Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Eldste er 4,5 år Mellomste er nettoppfylt 2 år Yngste er snart 9 mnd Vi planla nr 3, men ikke at det skulle skje så fort. Husbonden ble veldig glad ) Når vi kom inn i rutinene gikk alt så mye bedre.
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Vi fikk nummer tre i mai det året eldste begynte på skolen. Jeg synes det var helt supert å være hjemme det året.. Nå fikk vi nummer fire 21 mnd senere da, så akkurat nå er barna 8,5 år, 6 år, 2,5 år og 1 år. Er veldig fornøyd med aldersforskjellen jeg, er selvfølgelig slitsomt til tider, men føler vi har gode rutiner på det meste så hverdagen går greit. Synes vi er heldige som har fire friske barn, det er en investering i hele resten av livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå