Gå til innhold

Dere som bruker bæremeis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver virkelig å se nytten av meis fremfor sele, men det klarer jeg rett og slett ikke.

Jeg har prøvd flere meiser, men de er stor, tung og ukomfortabel å bruke.

Jeg bærer min i Manduca og mei tai, noe som jeg synes er kjempebehagelig. Hun trives selv også, men hun trives også i meis.

Spørsmålet er:

Har dere prøvd bæresele/ sjal? Frister det å prøve? Synes dere at bæremeis er behagelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt meisen på lengre turer hvor det har vært greit å ha noe ungen kan sitte i mens vi stopper også =) Går greit fram til 1,5 år synes jeg. Dessuten fikk jeg plass til matpakker og drikke også i meisen(til meg selv og 3 barn). I år kommer jeg til å ha med meitai i sekken i tilfelle 2-åringen ikke orker å gå selv. Trur jeg. Men selger ikke bæremeisen før i slutten av denne sesongen tenker jeg. Har stort sett brukt mei taien når vi er på korte turer og jeg ikke skal ha med meg noe ekstra.

Skrevet

Ja, når du skal ha med baggasje, skjønner jeg det. Jeg klarer likevel ikke å bære i meis, en time var nok for meg. Jeg gikk jo bare og irriterte med over den tingen på ryggen som ikke klarte å holde seg i ro.

Ergo og Manduca har jo egne vesker til å henge på selen, vet ikke hvor stor de er, men det skal jeg garantert få undersøkt nærmere før neste fjelltur.

Han ene pappaen i barnehagen bærer ofte i meis, mens jeg bærer i mei tai. Jeg skjønner ikke at han orker.

Skrevet

Hehe, blei litt tungt da jeg måtte ha mellomste på 2,5 år oppå skuldrene i tillegg da han ikke orka å gå ned igjen fjellet...=P Synes det hjelper mye hvis jeg får strammet remmene godt - men ser jo ikke bra ut på meg som har endel for mange kg, hehe - snurpa igjen her og der, haha!

Skrevet

He he, ja tviler ikke. Jeg har også vært igjennom det.

Flere synspunkter?

Skrevet

jeg har en beco butterfly bæresele og en vanlig bæremeis (husker ikke merke..)

å syns igrunn begge er god. tror det er litt hva en er vant til jeg.

bæremeisen kan bli litt stiv når eg skal bære lenge men den har jo rom så en kan ta me litt ting og tang som er greit. beco bæreselen er god å ha på men jenta mi vil helst sitte fremme på magen min i den noe som er litt upraktsik når hu er så stor. jente mi er 2år og vil helst gå selv og hun begynner og bli tung så blir mindre bæreing nå.

Skrevet

Vi har bæremeis fordi vi arvet det og fordi barnet/a ble for tung å drasse på magen i BabyBjørn som var den selen vi hadde fått låne. Mannen syns meis er helt greit (det er jo ikke som den brukes så ofte, det er når det er for langt å bære ham på armen, men for kort til at man gidder å ta vogna), han syns mange av bæreanretningene er damete/innvikla og den enkle varianten har det ikke blitt til at vi har brukt penger på (kjøpte en BB active til minstemann da vi ikke hadde den gamle selen tilgengelig for lån lenger). JEG kunne godt kjøpt, men HAN ser ikke poenget ;o) Så da bruker jeg også gladelig meisen når det er korte turer. Håper plutt blir som storesøster; at det er helt greit å gå på tur på egne bein tidlig.

Skrevet

vi har ergo og meis. Brukes til forskjellige formål. I meisen får hun bedre oversikt enn i ergoen og den blir ikke så klam å bære. På ren skogstur er det meis, men ev ellers så er det ergo.

Skrevet

Vi har brukt både sjaltai, mei tai og patapum.

Men poden liker seg egentlig best i meis, da er han litt friere, og sitter ikke så fast som i bæretøy.

Skrevet

Vi har gått veldig mye i fjellet med småtten på ganske lange turer og pappan synes det er helt topp å bære med meis. Jeg får svinvondt i ryggen av meisen, og slipper derfor å bære...;) Aldri prøvd mei tai, men vet ikke hvordan det egner seg for lengre turer, type 5-6 timer? Småtten elsket meisen, sov oppi der og satt ellers og tittet over pappas hode.

Skrevet

Vi har både bæremeis og Manduca - og det er ingen tvil om hva den lille frøkna i huset synes er best. Nemlig bæremeisen.

Hun blir spinnvill hver gang hun ser den - og koser seg max på tur i timesvis.

Manducaen har hun aldri likt - mulig vi begynte med den "for sent"? (hun var 5 mnd). Jeg hadde håpet at det skulle bli koselig, men nei... hun bare vrir seg og prøver å komme ut;) Hehe...

Her er det pappan som bærer meisen - og han sier at det er som å bære en sekk, altså ikke noe problem. Det er så stor høydeforskjell mellom meg og mannen, slik at vi måtte velge en som passet til en av oss, og siden det var han som ville ha meisen, ble det han som fikk en som passet til ryggen sin. Og det er helt greit for meg! De storkoser seg iallefall, og jeg kan tusle ved siden av!

Også veldig praktisk å kunne ha med matpakke, termos og ekstra bleie - slik at man kan gå på tur alene også.

Skrevet

Vi har bæremeis og Ergo. Her er ergoen helt klart førstevalg både for den som bærer og for ungene.

Jeg synes bæremeisen er helt forferdelig å ha på. Og ungene sitter mye bedre i ergoen.

Vår erfaring er at hvordan ungene sitter i bæremeisen kommer helt ann på hvem som har dem på ryggen. På pappaen (som er ca 180) blir ungene sittende på skjevt uansett hvordan vi stiller på meisen. På bestefaren (ca 190) sitter de ganske bra i meisen, men meisen blir litt for liten for ryggen hans. På onkelen (på litt under 180) passer meisen bra, men ungene sitter ikke godt. helt håpløst... :)

Og så syns jeg det er vanskelig få ungene til å sitte rett i den. Enten passer ikke beina, men da passer resten. Passer beina blir alt annet feil..

Jeg (nesten 170) klarer ikke bære noe særlig i meisen, mens i ergoen klarer jeg fint bære han på 18kg..

Skrevet

Jeg har mei tai, ergo og meis. Selv foretrekker jeg ergoen, men poden fortrekker meisen ;-) Han var veldig glad i ergoen før, men etterhvert så ble han så nysgjerrig på alt som skjedde og begynte å sutre ganske kort etter vi puttet han i selen. Og så prøvde vi bæremeis (lånte først) og det var lykken. Kom høyt opp, kunne se over skuldrene og vi kunne gå på lange turer igjen.

MEN vi brukte laaaaaaaaaaaaaaaaang tid på å finne den riktige meisen for oss. Var i mange butikker og prøvde og bar, men det var mange "ekle" meiser der ute. Men tilslutt fant vi en vi likte og den er faktisk ganske så god og bære i (men ikke så god som ergoen da ;-) ). Den har godt og bredt hoftebelte, polstret stropper, rygginnstilling og mye annet bra.

Så hvert til sitt bruk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...