Gå til innhold

Hvordan stoppe melkeproduksjonen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke amme.... Er det en mulighet å bare pumpe seg når de blir veldig sprengt, vil produksjonen avta etter hvert da? Eller må jeg ha pille for å stoppe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke skal amme i det hele tatt trenger du kun ta en eller noen få tabletter så starter ikke produksjonen. Jeg ammet første døgnet på sykehuset og måtte da ta 2 runder med tabletter i 10 dager eller noe sånt. Husker ikke helt. Du kan stoppe produksjonen uten tabletter og, jeg gjorde det med første, pumpet litt ved værste spreng..men var best m tabletter.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da får jeg se hva jeg gjør, piller eller litt pumping. Gikk det fint å kun amme en dag for så å kutte det ut? Har tenkt at det kunne vært greit å kanskje amme den første melka, men samtidig slått det fra meg, da jeg trodde det stimulerte til økt melkeproduksjon. Valgte du dette selv? Ble det respektert på sykehuset? Jeg har sendt et brev til sykehuset ang. mine tanker om amming.....

Skrevet

Fikk full respekt for det på sykehuset. De spurte om jeg ville forsøke eller ikke. Valgte å amme et døgn pga råmelken og få systemet til baby i gang, men skapte endel problemer for meg pga måtte ha 2 runder med tabletter. Så du får tenke igjennom hva du ønsker. Er enklest å amme om du får det til. Jeg har hatt 2 flaskebarn selv. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...