Gjest Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Jeg leser jo stadig innlegg om at både den ene og den andre har hatt alt fra brun utflod til mørkt blod.. og jeg har alltid tenkt at jeg er så heldig som har unngått dette - frem til i dag.. Siden i morges har jeg hatt brun utflod, og det ser ikke ut til å gi seg.. det er sikkert ufarlig, men dette blandet med at jeg har svært lite symptomer gjør meg jo veldig bekymret"/ Skal på tidlig ul om 11 dager, men det er så lenge til...:s Kan noen dele sine erfaringer med meg på dette? Hva har dere ville gjort? Vet ikke om jeg klarer å vente 11 dager på å få vite om alt er i orden eller ei... "/
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 OG NÅ var jeg nettopp på do en tur og da kom det en god del mørkt blod... nå ble jeg i allfall IKKE noe nervøs :S Hva skal jeg gjøre?...
K ♥ tærten Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Ring legen din i morgen tidlig og si du blør og er engstelig! Jeg fikk en liten blødning og brun utflod i helga og ringte legen min superengstelig mandag morgen. Hun sendte meg videre på ul på sykehuset og det viste seg at tærten hadde det helt fint Jeg var 9+4 på mandag når dette skjedde og legen min forklarte at jeg var akkurat på grensen til hva sykehuset tok i mot. Skjer det noe før uke 8 må man sjekke det selv med privat ul. Nå vet ikke jeg hvor langt du er på vei, men om du ikke ringer legen din, kan du ikke ringe å få flyttet den tidlige ul'ene noen dager frem? Håper det går bra for deg Klem
85Anonym*Høygravid* Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Ta kontakt med lege eller legevakt.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Jeg tror jeg hadde kontaket lege og spurt om jeg kunne komme til ul litt tidligere. Det er flere som har blødninger i svangerskapet uten at noe er galt, men det kan være godt å finne ut av hva blødningen er så fort som mulig. Krysser fingre for deg - klem
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Håpefulle K ♥ med sept.tært Jeg glemte helt av å skrive hvor langt jeg er på vei! Men jeg er i allefall 9+5 i dag... så begynner jo på uke 11 i helga.. Jeg snakket med ei venninne iste og hu mente jeg skulle ringe legevakta/akuttmottaket allerede nå ikveld, bare for å høre hva de har å si og om jeg evt skal komme på akutt time nå ikveld.. huff, jeg kvier meg sånn for å ringe på akuttmottaket:s Men hvordan gikk det med deg da? Er alt i orden med den lille? Desverre så får jeg ikke flyttet frem timen min ettersom gynekologen er på ferie og ikke kommer tilbake før den uka..:s Da må jeg i såfall avbestille den timen i morgen, og prøve en annen gynekolog et eller annet sted:s Så mener du jeg bør ringe nå ikveld? eller holder det med at jeg ringer fastlegen min i morgen tidlig?... huff, har ingen god magefølelse for dette altså.."/ Men takk for gode ord! klem
K ♥ tærten Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Jeg dro rett på legevakta på søndag kveld etter en helg med engstelse (vi var på fjellet og helt i gokk så fikk ikke gjort noe før vi kom hjem). På legevakten tok de meg veldig godt i mot, men var ikke så mye de kunne gjøre. Hadde jeg styrtblødd skulle legen sendt meg rett opp til kk og ul. Han sa jeg skulle ringe legen min dagen etter å få en hastetime og så skulle legen min henvise meg videre til ul. Jeg spurte om jeg måtte be legen min om henvisning til ul, men han sa at når man blør og er såpass langt på vei som 9-10 uker så henviser alle leger videre til ul. Jeg fikk også med meg et "brev" fra legevakten over hva han hadde anbefalt meg. Jeg gjorde som han sa, ringte legen min mandag morgen og fikk hastetime. Legen min gjorde som legen på legevakten hadde sagt; ringte rett til sykehuset og hørte om jeg kunne komme en tur og det kunne jeg. Måtte ikke spørre eller noe, men nå skal det sies at jeg satt og tuta på legekontoret for jeg var så engstelig. Hehe.. Og som jeg forklarte i sta så sa legen min at når jeg var over 8/9 uker så kunne hun henvise meg til sykehuset. Ventet en 2-3 timer på sykehuset før jeg fikk komme inn, men møtte bare på kjempekoselige mennesker som alle tok meg kjempegodt i mot. Legen tok først en GU på meg og sjekket livmorhalstappen, den var lukket. Hun så jeg hadde brun utflod, men kunne ikke se hvor blødningen kom fra. Deretter tok hun en UL. Snudde skjermen vekk fra meg, sikkert i tilfelle det skulle være noe galt. Jeg ble liggende å nistirre på legen sitt ansikt for å se hva hun så. Plutselig begynte hun å le og da datt skuldrene mine noen hakk kan du si. Hun snudde skjermen mot meg og der lå en liten tært å kavet som bare det. Var skikkelig søt =) Bokset og sparket og beveget seg masse! Så gikk heldigvis fint med meg selv med en liten blødning. Nå skal de sies at det ikke akkurat kom masse blod, mest brun utflod med litt blod liksom. Jeg ville ringt legevakten i kveld og hørt jeg. Ikke noe er så ille som å gå å lure på om det er noe galt! Ønsker deg lykke til og håper det går bra for deg også Klem
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Tusen takk for at du delte historien din med meg:) Er glad på dine vegne for at du ble så godt mottatt og i varetatt! Var en veldig hyggelig historie å lese, som oppmuntret meg. Håper bare at jeg er like heldig som deg!:-) Har selv vært på akuttmottaket og snakket med hun i skranken der. Utrolig blid og hyggelig jente som klarte å berolige meg ganske så mye. Hun sa at det mest trolig var helt ufarlig ettersom det er mørkt blod og at jeg ikke har hatt noen smerter.. Så i morgen tidlig skal jeg ringe fastlegen min og be om hastetime.. slik at jeg kan få en undersøkelse og da forhåpentligvis et svar på om alt er i orden eller ikke.. håper jeg får ultralyd slik at jeg evt kan få se den lille! Hadde vært sååå godt:) Så kan ikke gjøre stort annet nå da enn å vente og håpe på det beste!!! Håper jeg ikke blør noe mer, og at alt er i den skjønneste orden i morgen:) Takk så mye for det!:-D
K ♥ tærten Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Håper det går bra for deg imorgen. Lykke til Klem
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 TUSEN takk for det! Håper viiirkelig jeg også... får bare håpe jeg får sovet litt i natt, noe jeg tviler på.. søvna er dårlig nok fra før, om ikke jeg skal bekymre meg for dette også.. Men krysser fingrene for at den lille er frisk som en fisk! xXx =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå