Gå til innhold

Sove i vogna - jeg skjønner ikke helt...

Anbefalte innlegg

Ungen min begynner i barnehagen til høsten. Jeg lurer på dette med å sove i vogna. Vogna vår er 90 cm lang, og ungen er nå ca 83 cm. Når han begynner i barnehagen om et halvt års tid, så vil han jo være enda lengre. Skal beina bare henge utenfor da, eller? :) Nå aner ikke jeg hvor lenge barn pleier å sove midt på dagen, men si at han sover på dagen til han er 2 år i hvert fall, da vil han jo garantert være for lang for vogna. Jeg skjønner ikke helt dette jeg...

Fortsetter under...

Hvis du har så liten vogn, vil jeg anbefale deg å kjøpe en større, det måtte jeg gjøre til mini.

Kjøpte meg ei simo sportstrille, det er den vogna med lengst rygg, fant den rimelig på finn og solgte den igjen 1 år etterpå for samme pris:)

Her sov mini på dagtid til han var 3 år!

Hvis man har en kort unge, så skjønner jeg at det ikke er noe problem. Men når ungen er lang, så skjønner jeg ikke helt hvor man skal få tak i lang nok vogn. Jeg vil tro det er flere enn meg som har en lang gutt som skal sove i vogn i barnehagen?

Annonse

Mini har også en vogn som er 90cm. Han legger seg på sida og ligger litt på skrått. Selvom han er lang går det helt fint. Det verste som kan skje er jo at jeg må kjøpe løse seler til soving (det ødelegger sabiliteten til vogna!), men foreløpig går det helt greit.

• 2 uker senere...

Vi har hatt Emmaljunga-vogn. Storesøster her i huset sov i den til rett før hun fylte 3 år og hadde plass til beina.

Hvis du begynner i en barnehage der de sover ute i vogn, må du sørge for å ha en vogn som egner seg til soving. Men i noen barnehager sover barna inne.

• 8 måneder senere...

Annonse

Easy Walker sky har innerlengde på 112cm. Så der får barna plass. Teutoniavognene er små, sikkert det du har.

Vi har en Quinny vogn (ikke sikker på hvilken) og vår sønn på 2 år og 4 md sover veldig godt i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...