Gå til innhold

Oppdatering ett samtale på riksen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har vi vært på riksen og det var jammen meg fort gjort. Tror det tok bare en halv time jeg. Dama var veldig hyggelig, men det er ingen tvil om at hun er mer vant til dette enn meg!

Hun tok i mot oss og presenterte vel egentlig bare det de/hun hadde bestemt seg for ifht oss. Spurte litt om mitt forrige svangerskap og fødsel osv og litt historie, men hun hadde jo lest det meste og var rimelig oppdatert på vår historie (det var deilig, for det tror jeg ikke jeg har opplevd før).

Uansett, det blir ikke ivf for oss nå i første omgang. De har bestemt at jeg skal ta pergo og videre menopur og otrivelle og så insemineres da. Forklarte at dette startet de ofte med hos uforklarlige barnløse og da spesielt når vi har barn fra før. Må innrømme at jeg ble litt lettet over at vi "bare" skal igang med dette nå faktisk. Det aller beste er at jeg venter mens neste uke og kan ringe inn mens allerede da og mest sannsynlig starte på hormonbehandlingen! JIPPI! Dvs at vi kan rekke en inseminering allerede i slutten av februar!

Men jeg kan tenke meg at jeg hadde DET uttrykket når hun forklarte meg i supertempo hvordan jeg skulle sette menopursprøyten. Det var "bare" å gjøre sånn og sånn og så var sprøyten klar også var det "bare" å sette den i magen! Kunne ikke gjøre feil! Hehe, går helt sikkert greit, men litt mer dagligdags for henne enn for meg for å si det sånn!

Ja, og så var det verdens kjappeste gu da. Så max 5 sek før innvendig ul som tok max 1 min!

Anyways, vi er igang! Herlig! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Så bra at dere slipper ivf i første omgang da:).Men jeg lurte på en ting , blir dere satt i ivf kø mens dere skal igjennom AIH?For hvis det ikke funker må dere vente i flere mnd på IVF etter det igjen?

Eller sa hun ikke noe på det kansje.

Nå er jeg ennå mer spent på hva som skjer med oss.Jeg har jo endometriose og bør få IVF, har hørt at AIH ikke er så gunstig når man har det.Så håper ikke de foreslår det.

.

Men uansett , jeg er kjempeglad for at dere er igang:)håper virkelig at det klaffer for dere:)!!!

Skal følge spent med på deg , du må holde oss oppdaterte da!

Skrevet

Vi skulle visst prøve 3 AIH førsøk med hormonkur (siden det er annenhver måned blir vel det 6 måneder), så da regner jeg med (hvis ikke vil jeg mase meg til det) at jeg blir satt på venteliste ifht ivf etter noen AIH forsøk! :-)

Vi får se, det blir uansett ikke før etter sommeren! Såfremt ikke noe skulle skje i løpet av et AIH forsøk da og det blir omgjort til IVF, selv om jeg forsto det sånn at det vanligvis ikke skjedde, da det ikke ble et 100% forsøk, men ble allikevel regnet for 1 av 3 forsøk! Litt knotete, men du forsto sikkert hva jeg mente:-)

Hun poengterte flere ganger at dette var vanlig for uforklarlig barnløse, så sjansen for at de går rett på ivf hos deg er vel en del større :-)

Blir spennende å høre fra deg etter besøket neste uke!!!!!

Skrevet

Så deilig å være så godt i gang! Gleder meg til å følge med videre :-)

Skrevet

Takk for oppdatering. Dette blir en spennende måned! Krysser fingrene for dere!

Skrevet

Fikk av alle ting mens i dag....noen dager for tidlig, men ! Jeg ringte inn og jammen kunne jeg ikke starte på hormoner allerede til uka. Så nå er jeg virkelig igang. Vet jo at AIH ikke har like stor suksessrate som IVF, men jeg bare MÅ tro at det i alle fall er bedre sjanse for å lykkes med det enn på naturmetoden!

Nå gleder jeg meg til å høre fra dere andre etterhvert altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...