Gå til innhold

Tips til helge middager? Og baking? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så lite kretiv når det gjelder middager, er helt forferdelig! Noen som har noen gode tips? :-)

Hvilken middagsplaner har dere for helgen? :-)

Og så har vi fått litt interesse for å bake! Så har lyst å bake en kake eller noe i helgen, men hva? :-) Den vanlige sjokoladekaken er så oppbrukt! :-P

På forhånd, tusen takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kanel snurrer med gul krem er veldig godt,og grove rundtsykker. Begge tingene er supre å ha i frysen å varme opp til senere bruk :)

Skrevet

Er det ikke fastelaven i helga? Dere kan jo bake fastelavenboller i så fall :) så godt, fikk det servert på besøk i dag :) boller med krem i og melisdryss på, namnam....

Ellers er jeg ikke så god på spennende middager selv, men liker veeeldig godt burritos, kjøttdeig, løk, tacokrydder, guacamole, ris o.l, inni en tortilla og ha ost oppå, gratinert i ovnen, toppet med rømme og salsa evt. mer guacamole og en gooood salat med fetaost, pinjekjerner, ruccola, avocado og tomater med fetaost-oljen til dressing.. namnam... fikk lyst på det nå :)

Skrevet

Fastelaven er ikke før neste søndag. Altså den 14. da får vi hele 3 ting på en gang ;) (Fastelaven, morsdag og Valentin)

Vi pleier å følge med i reklamene for matbutikkene og lager menyer ut fra de :)

Ica har feks ofte kjøtt på tilbud. Fransk svinekam *mmmm* feks. Det skal vi ha i helgen. Gleder meg!

I ukene pleier vi også å følge tilbudene. Kylling på Spar er en hit :)

Ellers så har vi fryseren full av hjemmelaget kjøttkaker osv. Går en del i rutine.

Ostekake er enkelt og kjapt å bake :) Godt også. Har hatt lyst på det i hele dag.

Eller ting som kan fryses og tines etterhvert som fysen kommer ;) Boller, muffins osv.

Skrevet

Jeg kommer til å lage hjemmelaget pizza på lørdag. Lagde flere porsjoner med pizzafyll som jeg frøs ned denne uken. Topper den med soltørkete tomater og ost. På søndag vet jeg ikke.

Av baking pleier jeg å lage en enkel hvetedeig som jeg kjører i Kenwooden:

1 kg hvetemel

1 pose tørrgjær for søte deiger

175 gr sukker

1-2 ts kardemomme

175 gr margarin som smeltes

6 dl lettmelk

Eltes i kjøkkenmaskinen minimum 5 minutter. Heves 1 times tid. Rulles ut til boller, kanelsnurrer, skolebrød e.l. og settes på smurt bakeplate. Etterheves 15.min og pensles med egg. Stekes midt i ovnen på 225 grader i 10 minutter.

Skrevet

Helgemiddager:

*Tandorri ( kjøp ferdig pakke Toro på butikken, står ved taco greiene, og følg oppskriften)

*Taco

*Taco form ( tortilla chpis i bunnen av ildfast form, taco kjøtt og alt annet oppi og ost på toppen. Gratineres i ovnen. Deilig!)

*Enchiladas

*Gresk Mousakka ( finnes også i sånn toro pakke, men kan også lages hjemmelaget. Mye bedre;) si i fra hvis du vil ha oppskrift)

*Hjemmelaget pizza

*Indrefilet av svin, fylt med krydder kremost og surret bacon rundt:D

*Kyllingfilet gratinert i ovnen med slik ny pose med gratinering som har kommet i butikkene nå. Posen blandes med fløte og vann og helles over rå kylling filet i ildfast form. 30 min i ovnen og vips ferdig nydelig kyllingfilet:) serveres med pommes frites, bakt potet, ris eller fløtegratinerte poteter og salat.

*Innbakte pølser

*Løvstek og pommesfrites

* wok

* Lasagne (og bruk litt fløte i sausen, og kutt ut noe av væsken.. :))

*Biff!

*Gryterett

Baking:

Hvis du går inn på www.detsoteliv.no så har dem MASSE artige og supre oppskrifter! Jeg er avhengig av den sida. Oppskrifter der i fra jeg kan anbefale er blant annet:

R.O.O.M (søk på dette ordet og du får opp en killer gulerotkake som ikke blir feil! )

Søk på oreo og du får opp masse oreo kake oppskrifter. den helt nederste bruker jeg- digg:D

"Dronningens juvel" er enkel og god:)

"Sjokoladekake med blåbær og daim" bør også prøves:D

Lykke til:D

Skrevet

Helgemiddager:

*Tandorri ( kjøp ferdig pakke Toro på butikken, står ved taco greiene, og følg oppskriften)

*Taco

*Taco form ( tortilla chpis i bunnen av ildfast form, taco kjøtt og alt annet oppi og ost på toppen. Gratineres i ovnen. Deilig!)

*Enchiladas

*Gresk Mousakka ( finnes også i sånn toro pakke, men kan også lages hjemmelaget. Mye bedre;) si i fra hvis du vil ha oppskrift)

*Hjemmelaget pizza

*Indrefilet av svin, fylt med krydder kremost og surret bacon rundt:D

*Kyllingfilet gratinert i ovnen med slik ny pose med gratinering som har kommet i butikkene nå. Posen blandes med fløte og vann og helles over rå kylling filet i ildfast form. 30 min i ovnen og vips ferdig nydelig kyllingfilet:) serveres med pommes frites, bakt potet, ris eller fløtegratinerte poteter og salat.

*Innbakte pølser

*Løvstek og pommesfrites

* wok

* Lasagne (og bruk litt fløte i sausen, og kutt ut noe av væsken.. :))

*Biff!

*Gryterett

Baking:

Hvis du går inn på www.detsoteliv.no så har dem MASSE artige og supre oppskrifter! Jeg er avhengig av den sida. Oppskrifter der i fra jeg kan anbefale er blant annet:

R.O.O.M (søk på dette ordet og du får opp en killer gulerotkake som ikke blir feil! )

Søk på oreo og du får opp masse oreo kake oppskrifter. den helt nederste bruker jeg- digg:D

"Dronningens juvel" er enkel og god:)

"Sjokoladekake med blåbær og daim" bør også prøves:D

Lykke til:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...