Gjest Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Vi skal pusse opp kjøkkenet vårt, og har bestemt oss for Ikea. Tror det blir Abstrakt høyglans. Kjøkkenet er ikke så stort, ca 7 kvm, og helt firkanta. Tenkte å bygge inn alle hvitevarene, og ha kokeplate i hjørnet. Skal også ha de høyeste skapene, slik at de gå helt opp i taket. Så, noen som har Ikea-kjøkken her? (Regner med det ) Er dere fornøyde? Noen som har noen gode tips og lure løsninger å komme med?
Gemini7 Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Vi har, og er godt fornøyd! Vi valgte Lidingø fronter (tror jeg de het), litt romantisk stil. Vi valgte å kjøpe benkeplata utenom, på Smart Club. Den er i heltre (bjørk, tror jeg), gylden og fin farge. Den var veldig rimelig, og er solid. Om jeg ikke husker helt feil var denne plata i heltre billigere enn ikeas egen laminat-plate! Bare et tips:)
Gemini7 Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Vi har og er godt fornøyd! Vi har Lidingø fronter (tror jeg de heter), litt romantisk stil. Kan tipse om å kjøpe benkeplate utenom, på Smart Club, veldig billig!! Vi kjøpte en i heltre (bjørk, gylden og fin), og om jeg ikke husker helt feil var den langt rimeligere enn ikeas egne varianter- også laminatplatene! bare et tips:)
Kvitrebekk Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Vi har Ikea-kjøkken for 2. gang. Vi har vært veldig fornøyd begge gangene. I vårt gamle hus hadde vi Ståt og nå har vi Lidingø. Synes kvaliteten er bra og du får masse for pengene.
brooklyn Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 vi skulle ha abstrakt hvit, helt til vi kom på hvor enkelt klisne guttefingre setter merke på høyglansede flater.....tok med oss 2åringen (da) på ikea og fikk han til å ta litt på utstillingskjøkkenet der, og så fant vi et annet.... så vi har ädel hvit i stedet, en enklere variant av lindingø, som jeg nå vil ha.....Vi er kjempefornøyd, det eneste jeg ikke liker, er at hjørneskapet oppe ikke har fold-ut dør, slik at det bare er verdens smaleste dør der istedet. hjørneskapene nede har, skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan ha det på overskap også....:: Vi har skap som går helt til taket, og det er jeg kjempeglad for, det er skikkelig fint:) Vi har ingen smart-club her, men heltre benkeplate vi også. Veldig praktisk egentlig, men samtidig sitter flekker som støpt, spesielt hvis du ikke oppdager dem med en gang! Har en blåbærsaftflekk som jeg må leve med helt til jeg a)flytter eller sliper ned den flekken på benkeplaten... men konseptet med ikeakjøkken er helt supert og vi er i det store og det hele kjempefornøyde!
Sara Rompompei Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har Ikea kjøkken og er kjempefornøyd. Har stort sett skuffer nede og høye overskaper. Etter tips herifra droppet jeg å kjøpe benkeplate på Ikea. Er visst ikke så god kvalitet på dem. Jeg har da Duvbo dører og mørk granitt laminat benkeplate ) Det er mange billig-kjøkken på markedet nå. Sikkert veldig bra de også. Men jeg tror Ikea ligger hakket foran kvalitetsmessig. Både pga volumet de selger kjøkken i og ryktet de er nødt til å bevare for å ikke gå nedenom og hjem
Bettybu Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Har IKEA og er fornøyd. Har Adel kremfarget, Kjøpt/montert i 2002. Det jeg ser, er at det løsner litt på dørene, dvs "folien" men ikke mye... Har limt en plass.. God service også... Et dørhåndtak ble ødelagt (dårlig kvalitet??Muligens feil fra Snekkeren/oss? Vi oppdaget nemlig i etterkant at håndtakene var skrudd på men den KORTESTE skruen, og dermed ikke satt skikkelig... Og "gjengen/skrufaret ble ødelagt) Det som var at da vi måtte ha 3-4 nye håndtak, var de vi hadde utgått... dermed fikk vi nytt til HELE kjøkkenet!!
nybegynner07 Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Vi har Ikeakjøkken også med svarte høyglansede dører... (Ikke vårt valg) V i har doble overskap da det er så høyt under taket. Vi er godt fornøyd selv om småbarn og bllanke skap ikke er så praktisk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Vi har og er godt fornøyd. Det eneste vi IKKE er fornøyd med er benkeplata. Jeg syns det fort kommer hakk i den (vi har sånn fake-granitt-folie-greie, husker ikke navn) i tillegg til at hjørneskjøten (brukt sånn aluminiumslist som de selger til formålet når man ikke får limt) og det er noe herk - smuler og altslags sniker seg innunder. Er heller ikke kjempefornøyd med vasken (i forhold til andre vasker av annet merke syns jeg også ikeavasken fort blir ripete og misfarget) men det er peanuts. Strålende fornøyd med vårt Ulriksdal )
Lillebror og stoerebror Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 Vi har ikke Ikea, men forstår godt at det passer for manges lommebok. Der vi bodde før var det IKEA og vi var kjempe fornøyde med det. Man meker kvalitetsforskjellen om man har hatt noe annet før. Vi har hvit høyglans kjøkken og 2 små barn i tillegg til dagmamma barn. Det blir ikke så ille som man skulle trodd, det var verre med hvit matt som vi hadde før. Det måtte skrubbes rent, mens nå er det bare såvidt over med litt jiff spray og klut. Vi har store vinduer og sola rett på og det er ikke så mye fingermerker som man skulle trodd. Vi har sort høyglans på badet og det blir det fingermerker på med engang. Min mor har heltre benkeplate fra ikea og hun har oljet det noen ganger og da tåler det mere søl. Hun er veldig fornøyd.
bondeknøl Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 Vi har kjøkken derfra og med kokeplate i hjørnet.. Godt med nytt kjøkken, merker jeg er bortsett når jeg lager mat andre steder Vi er veldig fornøyde hvertfall. alle hvitevarene er innebygde. godt og lettvindt. stekeovnen i arbeidshøyde! GODT det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå