Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 1 gang i mnd har jeg hørt, gjerne oftere. De skal behandles som fersk vare, og er dato stemplet. Husk de skal ikke ligge i sollys, ei heller for kaldt. Og de blir sprø av mye koking.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jenta er nå 1 år og vi har praktisert koking 1 g pr mnd og utskiftning hver 2 mnd. Hun bruker den kun på natta og ved dag soving. Sjekker innimellom at de ikke er løse (selve tutten).
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Sjekk sugedelen HVER gang, hadde to smokker som den falt av på.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Hmm... okei. Sønnen min er 3 mnd, jeg bruker fremdeles den første smokken han fikk på sykehuset, og jeg koker de hver 2.dag. Det er silikonsmokker da. Men høres jo ut til at jeg kanskje burde skifte ut de. HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har aldri vært så diktatorisk på når de skal byttes. Han har alltid hatt flere om gangen, og brukt dem kun i senga og vogna. De forsvinner jo med jevne mellomrom, både forsvinner og kastes. Så utskiftingen går av seg selv. Jeg har aldri kokt hverken flaskesmokker eller vanlige smokker, kun spylt dem først under "kokende" springvann, og så i kaldt springvann. Fikk beskjed på barsel at det var nok, og har heller aldri hatt sykt barn. MEN, det jeg har vært nøye på er å strekke og dra i smokken, sjekke den for hull osv. hver gang jeg har gitt den til gutten, og kastet alle smokker som har hull eller ikke virker som om de sitter godt fast...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå