Gå til innhold

Rar mensen etter MA

Frøken håpefull - er mamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 uker siden endte graviditeten min i MA.

Og de fleste steder jeg har lest, står det at første mensen etter en MA kan oppleves litt kraftigere enn vanlig mens.

Så det er det jeg hadde forventet meg...

Men nå har jeg hatt småblødninger i flere dager. Og de siste tre dagene har blødd litt mer. Men det er lite, og stopper gjerne opp utover kvelden.

I dag tok jeg en graviditets-test, for jeg begynte å lure på om det kunne være festeblødning. Men testen var negativ.

Og jeg føler meg heller ikke gravid.

Er det ikke litt rart at jeg bare har små-blødninger?

Noen andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde også litt "dårlig" mens etter ma.. lite blod, mye slim (sorry detaljer).. begynte hos akupunktør, og hun sa at dette mest sannsynlig var fordi slimhinnene ikke får bygd seg ordentlig opp på en måte, og at de ikke blir blodfylte nok.. nå etter 2 måneder med behandling en gang i uka er mensen mer som vanlig igjen - og ikke nok med det, testen på onsdag var positiv!!

Men jeg tror det er veldig vanlig at det tar litt tid før kroppen er tilbake til normalen etter en MA - og at det er viktig å bare la kroppen bruke den tiden den trenger, uansett hvor vanskelig det er.. og tro meg jeg vet - jeg har grått mange tårer over at mensen kom igjen, og igjen, og igjen..

men ikke gi opp, og før du aner det er du gravid igjen. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar og lykkeønskninger!

Var det graviditetstest du tok på onsdag? Hvis det var den som var positiv, så gratulerer masse:-)!!!!!!

Det høres ganske naturlig ut at slimhinnene ikke har fått bygd seg opp. Jeg blødde ganske mye både før og rundt ma. På slutten var det et par dager jeg blødde så mye at jeg besvimte bare jeg reiste meg for å gå på do.

Så da satser jeg på at det er en "vanlig" mensen jeg har nå- med mye mindre blødning enn vanlig. Så kan jeg glede meg til å fortsette prøvingen når jeg er ferdig med mensen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...