Gå til innhold

Forandret mens (blør mindre) to sykluser etter SA... Noen andre?

mama73 m/tre søte små

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA i slutten av november da jeg var 10 uker på vei.

Hadde en normal abortblødning, og slapp utskrapning.

Fikk en vanlig mens ved juletider, men måneden etter, i januar, var det bare bittelitt i 4 dager. Det var nesten så jeg trodde jeg var gravid igjen, men tok to tester som var negative.

I disse dager venter jeg mensen igjen, men den kommer liksom aldri igang. Bare spotting liksom....

Uff, blir nesten litt bekymret for at jeg har havnet i overgangsalderen eller noe....;-)

Jeg VET at jeg ikke er gravid, så det kan det ikke være....

Noen andre med lignende erfaringer?

Takker for svar!

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt en nesten nøyaktig lik opplevelse. Hadde en SA i oktober (min andre). Hadde en tilnærmet normal mens 6 uker etter det. Så var neste syklus 2 dager forsinket (noe som ikke har skjedd før) og jeg blødde veldig lite. Mensen i syklus 2 etter SA venter jeg fremdeles på - den er 4 uker forsinket så langt. Jeg har tatt en test en gang i uken siden forventet mens, men er ikke gravid. Ble, som deg, bekymret for tidlig overgangsalder, og oppsøkte lege etter 2 uker. Hun avfeide det glatt, ved bl.a. å si at på de 35 årene hun hadde vært lege hadde hun kun en gang opplevd å møte ei jente på våre alder som kom i tidlig overgangsalder. Det er svært uvanlig.Hun mistenkte ikke dette i det hele tatt. Det er helt normalt at vi kvinner vil oppleve et slik avvik i løpet av alle årene vi er menstruerende, og da spesielt etter en SA. Det er kroppens måte å si i fra at den ikke er klar for å sende av gårde et modent egg ennå. Jeg ble nå litt beroliget, selv om jeg er svært utålmodig og gjerne vil komme tilbake i normal syklus, slik at vi nå kan prøve å lage dette lille barnet. Holdt på i over et år nå.

Ja ja, det var nå min lille historie. Vi får håpe at ting normaliserer seg snart for oss begge.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...