Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Skal søke om b.hage til tulla mi fra høsten av. men lurer på om jeg må sende inn noen extra papirer ang at jeg er alene?. mener å ha hørt at man som aleneforelder stiller litt sterkere i køen om b.hageplass men klarer ikke finne ut noe om det på kommunen sine sider. Noen som vet?? og en ting til, søknad til nav om dekning av barnetilsyn, sender man inn det etter at man har fått plass?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Aleneforeldre har ikke lenger fordeler med hensyn til barnehage. Synes du skal sende inn søknad til NAV samtidig, om ikke før. De har jo som kjent veldig lang behandlingstid.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Hei, du trenger ikke sende inn noen ekstra papirer. Aleneforeldre har ikke lenger noen fordeler i forhold til barnehage. Jeg sendte inn begge søknadene samtidig jeg, NAV har jo som kjent veldig lang behandlingstid... Er det noe du lurer på, kan du jo bare ringe til NAV. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Det at aleneforeldre ikke lengre har noen fordel ifh til barnehageplass kan vel variere fra kommune til kommune. I vedtektene for kommunale barnehager i kommunen jeg bor i er aleneforeldre 2. prioritert. Men når det gjeldet private så er det ingen fordel for aleneforeldre (ingen av de private i denne kommunen da)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 jeg må bare si noe helt motsatt!!!!!! jeg har nettopp snakket med bhg eg har søkt mini inni,og der var eg laaangt bak i køen,og da sa styrer i bhg att da har jeg nok glemt å sende inn dokument på att jeg er alene med mini....og det har jeg nå gjort og vil komme lengre fram i køen....og dette er en komunal bhg!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 her er d litt motsatt..... jeg har nettopp ringt bhg jeg har søkt mini i...og kune ikke forstå hvorfor vi var så langt i køen.... og da sa styrer i bhg att jeg hadde glemt å sende inn dokument på att jeg var alene... og da ville eg komme lengre fram i køen=) er forresten en komunal bhg!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har søkt om bhgplass i dag. På kommunen sine nettside/søknadskjema stod det bare at man skulle krysse av for at man var aleneforsørger. Trengte ikke sende inn noen form for bekreftelse- Men mulig disse kriteriene og søknadskjemaene er forskjellig fra kommune til kommune. Anonym 21:43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå