Gå til innhold

Strikkehjelp: Mor Signes Babyteppe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått garn, oppskrift og pinner i posten! Noe må jeg slå ihjel litt tid med!...

Men jeg kan jo ikke annet enn å strikke rett frem og tilbake egentlig... Også har jeg så lyst å strikke det med hullrad. Har prøvd å få mamma til å forklare for meg over tlf, men skjønte egentlig ikke så mye...

Kan noen forklare enkelt og greit til meg? Evig takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så god til å forklare jeg heller, ettersom jeg absolutt ikke er en strikkeekspert. Men de gangene jeg har hatt problemer har jeg funnet hjelp på internett...husker ikke hva siden heter, men den har illustrasjoner på det meste du trenger å vite, som å legge opp masker, felle av, kast, glattstrikk, rillestrikk, osv osv. Gå på google og søk strikkehjelp eller noe i den dur, så finner du det sikkert :-)

Lykke til :-)

Har du forresten en link til den siden du handlet strikkeoppskriften på? Jeg har også lyst å strikke et teppe....

Skrevet

Takk for tips!

Jeg bestilte på www.nostebarn.no. Bestilte sent på mandag, og i dag var det i posten (muligens i går, surrehue glemte å hente posten). Så jeg syntes ihvertfall de var raske :)

Skrevet

Ja;D

Jeg har nettopp begynt på mitt teppe nr 2!

Aller først legger du opp 3 masker på pinnen. Så gjør du slik i begynnelsen av hver omgang:

Strikk én maske, så tar du tråden som er mellom den du strikket og neste "ustrikka" maske på pinnen, altså den øverste tråden som binder de to sammen, og legger den pent oppå din venstre pinne. Så strikker du den på vanlig måte, deretter neste, osv. Da blir det hullrad! Forståelig?

Skrevet

Hmmm, da tror jeg at jeg forstår det! Så får vi se om jeg faktisk forstår det i praksis også... Begynner i kveld, trenger litt ro rundt meg... He he!

Takk for hjelpen! Siden du har begynt på teppe nr 2 så blir de tydeligvis fine?

Skrevet

Ja, det ble kjempefint! Brukte ikke riktige pinner på det første, brukte pinne nr 5 tror jeg, for det var det jeg hadde hjemme, men nå har jeg kjøpt meg nr 6 så satser på at det blir enda finere og enda luftigere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...