Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 gir dere barnet noe annet i tillegg? som feks potet eller grøt eller noe annet? og hvorfor? leser om så mye forskjellig og trenger synspunkter på dette
mor til ei lita tuppe Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Prøvde 4 mnd grøt og babymat. Litt moset banan ble også gitt. Men har ei kresen dame som fremdeles bare vil ha pupp nå når hun er 6 mnd.
ROFL Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Ikke ennå. Jeg kommer til å prøve å holde ut lengst mulig med fullamming, aller helst til 6mnd. Vi har mye allergi i familien, derfor vil jeg gi poden et best mulig utgangspunkt. Det er desverre ikke sikkert det holder, for babyen er stor, og det er mulig han trenger mer mat snart
Panterjenta85 Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Tulla her er 5 1/2 mnd nå.. Begynte med smaksprøver av grøt hver kveld fra 5 mnd, men har ikke økt noe særlig. Hun er virkelig ikke interessert... hehe... Bare kikker rart på meg når jeg kommer med skjea... Vi får se om det endrer seg når hun blir over 6mnd... Men dvs foreløpig nesten bare mm
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Hei :-) Har en på 4 mnd. Har så smått begynt med smaksprøver på kvelden av grøt, litt fruktmos. De første gangene grøsset han seg gjennom ei skje grøt. Nå(en uke senere) er han helt "vill" etter det. Tør ikke gi så mye enda, tar det pent ei ukes tid til før vi øker til større porsjon. Har stor baby som spiser seg gjennom natta. Han "spiser" begge puppene hver tredje time. For bare en mnd siden sov han glatt 6-7 timer i strekk på natt, så lurer litt på om melka ikke holder han mett lenge nok. Nok mat får han, han er ca7500gr , og melk har jeg i massevis, han spiser seg mett før det blir helt tomt. Virker bare som han blir fort sulten igjen. Så, vi få se om det hjelper med litt grøt :-)
Trollemor75 Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Vi ventet til gutten var 5 mndr gammel. Hadde egentlig tenkt å vente til han var 6 mndr, men han prøvde stadig å ta maten fra oss og trengte plutselig 2 flasker med MME per dag i tilleg til amming. Vi tolket det som om han var klar. Begynte med grøt og grønnsaker, deretter frukt. Kjøtt og fisk fikk han fra 6 mndr. Det gikk (og går fremdeles) over all forventning. Ingen grunn til å forhaste seg, synes jeg.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Minstemann ble født med godt sovehjerte og sov stort sett natta gjennom til han var passert 4mnd. Det virket som han trengte mer mat, for han begynte å våkne opp flere ganger i løpet av natta. Begynte med grøt, det falt ikke i smak. Banan syntes han var bedre, så etterhvert blandet jeg grøt og banan og da spiste han hvertfall litt. Lagde også grønnsaksmos av potet og gulrot da han nærmet seg 5mnd, det falt bedre i smak. Etter 1,5 måned med grøttilvenning var han klar for grøt og alt annet vi har stappet inn. Uavhengig av smak, konsistens eller temperatur. OG han begynte å sove natta over igjen. Eldstemann var 5 mnd da vi begynte med grøt, han ble ammet ganske ofte og HS sa det var greit å starte med smaksprøver. Han likte det med en gang, men med han har vi måttet ta tilvenninga mer gradvis da han ikke har likt ny mat umiddelbart. Han ble ammet hyppig dag og natt og det endret seg ikke selv om han fikk fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå