Gå til innhold

Gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Hei! var på ultralyd i uke 12+6. Legen mente da han kunne se hvilket kjønn babyen hadde. Vi så også det samme. Så tydelig ut som en gutt. MEN, hvor sikkert er det så tidlig? Noen som har erfaringer? Som har fått vite gutt på samme tid? Stemte det? Eller ikke? Det jeg leser er det ikke mulig å se så tidlig på ul, mens andre har sett det tidlig og det stemte. Bare spennede å høre andres erfaringer.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141386134-gutt-eller-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg kanskje ikke hadde turt å stole på det helt enda, da det er lett å "se" feil så tidlig, men det skal i prinsippet være mulig å skille de mellom uke 12 og 14 (ut fra det som står under). På en annen side, hvis legen mente han så det og fortalte dere det, så er han vel ganske sikker i sin sak.

Dette fant jeg på nettet:

By week 12 to 14, your baby's external genitalia are recognizably male or female, but they're still not completely formed. On ultrasound, if your baby is cooperating and is positioned in a favorable way, his or her sex can be identified as early as the 16th to 18th week of your pregnancy.

Jeg tror jeg kanskje ikke hadde turt å stole på det helt enda, da det er lett å "se" feil så tidlig siden kjønnene ikke er helt fix ferdig utviklet enda, men det skal i prinsippet være mulig å skille de mellom uke 12 og 14 (ut fra det som står under). På en annen side, hørtes jo legen ut som at han var ganske sikker i sin sak siden han fortalte dere det, så kanskje det stemmer? Tror jeg ville ventet litt uansett med å slå meg helt til ro med at kjønnet er avklart.

Dette fant jeg på nettet:

By week 12 to 14, your baby's external genitalia are recognizably male or female, but they're still not completely formed. On ultrasound, if your baby is cooperating and is positioned in a favorable way, his or her sex can be identified as early as the 16th to 18th week of your pregnancy.

Hei!

Tror nok ikke det er lurt å stole på det nei. Vi var på privat UL i uke 17 for å prøve å finne ut hvilket kjønn det var før vi dro på ferie. Han mente det kunne være en gutt (samboer ble litt ekstra glad siden vi har ei jente fra før).

Ordinær UL i uke 19, viste derimot at det var ei jente, og det var jordmor helt sikker på! Skal si det var en som fikk hakeslepp, men er kjempeglad for ei jente til ;)

Det skal sies at jeg tok det med en stor klype salt da legen sa han trodde det ble gutt. Mye fordi dette svangerskapet har vært helt likt det forrige. Så jeg ble ikke overrasket..

På tidlig UL er kjønnene ganske like. Jordmor sa at jentene kan ha hovne kjønnslepper, og klitoris eller navlestreng kan se ut som en liten tiss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...