Mrs. Kaizer Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Skal bake og fant noe grovt mel i skuffen som gikk ut på dato nov. 2008. Men mel blir vel ikke dårlig? Kan det brukes?
Neijasså... Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Hvis det ikke er melbiller i det så kan det sikkert brukes. Men jeg ville i grunnen latt være...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville nok ikke brukt mel som gikk ut for så lenge siden..
Mom2Two Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg hadde ikke brukt det. Det står jo en dato der for en grunn.
___ Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Det kan ta til seg litt smak av ting som står i nærheten og det kan bli veldig tørt. Da kreves det litt mer veske i deigen. Sammalt mel kan også harskne. Da kjenner du at det lukter vondt. Mel er merket med en "best før" dato. Det er ikke en siste forbruksdags merking, bare en skals veiledning for hvor lenge produsenten minst forventer at maten er holdbar til. Så lenge melet ikke ser dårlig ut, ikke har blitt fuktig eller liknende, og ikke lukter dårlig ville jeg brukt det uten bekymring. Det er ikke nødvendig å kaste mat selv om "best før" datoen er overskredet. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6892045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå