Gå til innhold

Noen som kan fortelle litt om sitt KS m /narkose?

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg skal ha Ks under narkose,(grunnet helsemessige grunner) da det ikke er snakk om å sette spinalbedøvelse i ryggen, grunnet ett langt oprasjonsarr-

De fleste får jo spinal bedøvelse når en skal ha KS- Så jeg lurer litt på om noen kan fortelle litt om hvor lang tid det tok før de våknet opp etter KS? HVordan var formen? Var babyen hos pappa hele tiden?

Hadde vært fint om noen har opplevd begge deler og kan dele sin historie....

Takk

Fortsetter under...

Hei TET- vi har pratet sammen før...

Jeg har lest endel om muligheten for å sette spinal ved arrvev osv i ryggen.

Kan jeg spørre hvor langt opp /ned arret ditt går?

Lest feks om ei som fikk spinal, - hennes arr var ved L5 og spinalen skulle settes i L4.

Hadde vært greit å vite hva legene sa til deg rundt dette - når det ble bestemt narkose...

Som du kanskje vet ... skal jeg til ny vurdering ved sykehuset snart.

(Mitt arr er også relativt langt etter 2 operasjoner.)

Uansett : Jeg har også lest endel på nettet vedr. keisersnitt med narkose - og det virker som de fleste har vært fornøyde med opplevelsen. Sett bortifra at man "sover" under fødselen... og ikke får med seg de første øyeblikkene...

Tror babyen får være hos pappa hele tiden.

Hei TET- vi har pratet sammen før...

Jeg har lest endel om muligheten for å sette spinal ved arrvev osv i ryggen.

Kan jeg spørre hvor langt opp /ned arret ditt går?

Lest feks om ei som fikk spinal, - hennes arr var ved L5 og spinalen skulle settes i L4.

Hadde vært greit å vite hva legene sa til deg rundt dette - når det ble bestemt narkose...

Som du kanskje vet ... skal jeg til ny vurdering ved sykehuset snart.

(Mitt arr er også relativt langt etter 2 operasjoner.)

Uansett : Jeg har også lest endel på nettet vedr. keisersnitt med narkose - og det virker som de fleste har vært fornøyde med opplevelsen. Sett bortifra at man "sover" under fødselen... og ikke får med seg de første øyeblikkene...

Tror babyen får være hos pappa hele tiden.

Hei 69 ern...

Arret mitt er fra L5 og helt ned,,,,,,,,,,,,,m masse arrvev...

Anestesi legen sa det var helt utelukket med spinal. Også fordi hans erfaring var at folk med dårlig rygg kunne få probl m kronsik vond rygg i etterkant.

Akkurat som vi ikke har kronsik vondt fra før av,,,,,m dårlig rygg.

Men du verden og sure de er for dette m narkose......

Vet nok at babyen er hos pappen, men noen sier at de blir tatt med for å sjekke pusten fordi narkose går også over til baby.....

.

Har jo hatt narkose før, men en rygg oprasj tar jo mye lengere tid, så en er lenger i narkose, tenkte det kanskje kunne ha noe å si for hvor lang tid en bruker på å våkne.

Ett ks m narkose er visstnok over m å ta ut baby og å sys på ca en halv time.

Blir spennende å se om tullla holder seg i magen til så nære termin da, om jeg rekker ett ks. har jo født de andre før termin.

Lykke til videre i kampen din,,,dette er ikke lett...

Hei TET !

Takk igjen - da vet jeg mer i forhold til min egen kamp :-)

Krysser fingrene for at tulla holder seg i ro så du får tatt KS som du har kjempet slik for.

Vi får tro det ordner seg for oss begge :-)

Jeg ville også sette pris på om noen fortalte om ks med narkose......... dette kan jo bli tema for meg også.

Håper noen med erfaring skriver noen ord........

Annonse

Hei...

Fikk innvilget ks en uke før termin, de gikk utifra den 15 mars, som var den første termin, men jeg fikk en ny termin ikke lenge etter den første som er den 10 mars. Den ville de ikke bry seg om. Selv om den stemmer bedre m mine data...

Da ble dato 8 mars,

I tilegg har jeg født før termin m de andre barna mine, så dette kan jo bli spennende om jeg klarer å knipe igjen til 8 mars...

Håper det......

JA, det håper jeg også at du klarer.

Men er det ikke slik at om fødselen starter, så får du hasteKS så fort du kommer på føden?

Tror det fungerer slik i regionen jeg tilhører.

Håper det for jeg har en feeling på at tvillingene kan komme før KS-dato.

Men uansett så håper jeg du klarer å slappe av nå, og nyte at du har fått en dato :) Selv om det er irriterende at de ikke følger den UL-dato du fikk sist....

Har tatt ks m/narkose, kan nok ikke sammenlignes, for mitt var det som kalles katastrofeks. men kan fortelle om hvordan pappa ble tatt vare på og slikt.

Skulle bare innom for en sjekk, for legen hadde sett noen avvik, men barnet måtte ut ganske så umidelbart. Når du tar med narkose får ikke pappa være med på selve snittet grunnet større risiko ved narkose en spinal. Han ble satt på en stol utenfor operasjonssalen, tok bare et par minutter fra barnet ver ute til de plukket opp pappa og han fikk være sammen med barnet. De til nyfødtintensiv og jeg til intensiv pga av komplikasjoner. Vanligvis blir en lagt på oppvåkningen og er alt greit og far er komfortabel med det, kan far og barn være der sammen med mor så snart hun våkner. Når pappa og barnet kom på NI, og ting var under kontrol tok de bilde av nurket å printet ut og kom til meg med, så når jeg våknet fra narkosen hang det bilde av nurket ved senga mi, det var kjempe stats. For en litt pussig ting ned narkose er at du blir vist et barn og får bekjed om at det er ditt, og da er det kanskje flere timer gammelt. Og de hadde også skrevet på alle målene. Siden barnet ikke kunne bli lagt til for å begynne å suge, kom jordmor fra føden med pumpe, det er spes viktig å komme igang inne seks timer etter et ks med pumping el at barnet blir lagt til sa de til meg. Selv om ting kanskje virket litt kaotisk akkurat der og da, så synes jeg at det var en super opplevelse og priser oss lykkelig for at jeg var så heldig at jeg kom til sykehuset den dagen. Når ting er litt bedre planlagt kan dere helt sikker få info om hva rutinene er ved ks og fars rolle. De som jobber der tok godt vare på oss. Ble mye skriving her, håper du får noe fornuftig ut av dette. Kan ikke si noe om forskjellen på fødesel og ks, for jeg får ikke føde vanlig om jeg aldrei så mye vil.

Spør og grav, be om omvisnig på føden og en samtale i forkant.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...