Lille diamant Skrevet 6. februar 2010 #26 Skrevet 6. februar 2010 hvor lang syklus har du minnimus83? Visst du vet det, så kan du gå inn på babyverden.no og legge inn dette i svangerskapskalkulatoren deres, og da kommer eggløsningstidspunktet opp og en termindato. Da kan du regne med at mensen skal komme 14 dager etter eggløsningsdatoen du får der. Og man kan som regel ta en grav.test 2 dager før mensdagen. Produserer du hcg-hormonet sent, så kan det være du må vente til selv mensdagen før du tester. Men det vil du finne ut først den dagen du tester positivt Lykke til!
lillevanilje Skrevet 6. februar 2010 #28 Skrevet 6. februar 2010 ~¤Englefjes¤~ Vi har nettopp begynt å prøve, vår første pp. Så er ikke veldig lei meg - hadde ikke regnet med full klaff på første forsøk. Bruker ingen hjelpemidler enda - men har jo veldig lyst da.. Synes det er litt trist å se at det er så mange her inne som må gå så utrolig lenge før de blir gravide.Men det er jo noen heldige hver uke da så man må vel konsentrere seg om de. Enn dere - hvor lenge har dere prøvd?
nurkisimaven Skrevet 6. februar 2010 #29 Skrevet 6. februar 2010 Lillevanilje Vi er i første pp vi og vetu:) så er ikke såå skuffa jeg heller..hihi aldri prøvd før så
Sannellerslik? Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #30 Skrevet 6. februar 2010 hehe, ja det lurer jeg også på.. Er jo for tidli, men bare måå prøve alikevel...;P for tenk viss! ;-)) men nå har jeg ikke tester igjen en gang, så har bestilt nye.. får de vel over helgen... å DA skal jeg prøve igjen...;P hihi;))
2.gangsgravid Skrevet 7. februar 2010 #31 Skrevet 7. februar 2010 hehe, jeg har klart å holde meg til nå, men spørs om ikke jeg må finne en test en av de nærmeste dagene. Ikm er på fredag/lørdag så jeg kan vel ikke egentlig vente meg så mye før neste helg, men vet jammen ikke om jeg klarer å vente... Da jeg ble gravid med den lille prinsessen vår skjedde det rett etter at jeg hadde sluttet på pilla, det er 2 år siden nå. Sluttet med pilla i januar nå, håper på at det skal ha godt like fort denne gangen også, men vet at det ikke er sikkert at det gjør det. Frustrerenede å gå slik å vente...
Sannellerslik? Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #32 Skrevet 7. februar 2010 forrige gang testet jeg 11 eller 12 dager etter pos el-test, og den var positiv=) så jeg skal prøve å teste igjen imorgen eller dagen etter... da er d 11 dager siden pos el-test...=)
2.gangsgravid Skrevet 7. februar 2010 #33 Skrevet 7. februar 2010 Så spennende! Vi hadde el samtidig vi da omtrent. Jeg tenkte å teste på onsdag, men kanskje jeg skal hive meg på og teste i morgen eller tirsdag Dette er altfor spennende. Lurer litt på hvordan jeg kommer til å reagere hvis testen er negativ... Sist gang sa mannen min til meg: "Kan du ikke bare ta en sånn test?" Da hadde humøret mitt vært veldig opp og ned. Jeg hadde igrunnen ikke tenkt noe over det, men jammen var testen positiv. Nå har han ikke kommentert det noe særlig. Virker ikke som han tenker så mye på det, så jeg vil ikke mase så mye om det. Derfor er det fint å ha muligheten til å "prate" med andre som går og tenker på det samme
minnimus83 Skrevet 7. februar 2010 #34 Skrevet 7. februar 2010 hei hei det er første prøveperiode her og så håper på det beste men vil ikkje håpe for mye
Billy 2 Foedeklar Skrevet 8. februar 2010 #35 Skrevet 8. februar 2010 Slenger meg paa her jeg og ! Jegg hadde el den 29 og syntes jeg kjennte noe 6 dpo, dvs smerter i underlivet. Trodde dette kunne vaere festesmerter ? Klarte ikke aa dy meg og testet i dag 10 dpo og testen var selvfoelgelig negativ !!! Forventet ikm fredag 12 eller loerdag 13 . Ble veldig skuffet da jeg var sikker paa at noe hadde skjedd . Det er sef. veldig tidlig enda. Hadde vaert greit med litt oppmuntring , dersom noen har erfaring med dette, at jeg fremdeles kan teste positivt senere ????!!!! Jeg er 35 aar og har fatt det for meg at jeg er for gammel til aa faa barn ( Har 2 fra foer ) Hadde vaert hyggelig med noen kommentarer/ erfaringer fra andre !
..snøklokke.. Skrevet 8. februar 2010 #36 Skrevet 8. februar 2010 Jeg skal på ingen måte si at jeg er ekspert på dette, men tror nok at det enkleste er å vente til den dagen du forventer mensen.. Jeg vet om få personer som har testet positivt lenge før ihvertfall.. Men ser jo herinne at noen tester pos uken etter eggløsning, uten at jeg helt skjønner det. Men alle er vi individuelle.. Da er du vel en av oss som skal teste til helgen da, så du får henge deg på tråden "testedate":) Jeg er forresten nesten like gammel som deg,og har også 2 fra før:)
nurkisimaven Skrevet 8. februar 2010 #37 Skrevet 8. februar 2010 Ja huff..jeg har nå testet jeg og..men negativt svar.2 ganger!!! såklart klør det i fingra.... Tror ikke vi traff på eggløsningen da jeg tror den kom senere enn anntatt..men jeg aner ikke når ikm er da..siden syklusn min er fuck'd..så blir vel å teste om en uke tenker jeg:) om ikke tr har kommet på besøk innen da!
Lille diamant Skrevet 8. februar 2010 #38 Skrevet 8. februar 2010 Det er litt rart og, men jeg mister helt troen når jeg får negative tester..nesten som jeg gir opp selv om jeg vet det er tidlig enda. Noen her som har vært gravide og som vet om man kan teste positivt tidlig i en graviditet og senere i en annen? Er nok veldig dum som tror jeg skal teste positivt like tidlig som sist, men klarer liksom ikke å frigjøre meg fra tanken...at visst jeg ikke får positiv test 10 dpo så er jeg ikke gravid likevel..jeg er sikkert veldig håpløs!
klokka Skrevet 8. februar 2010 #39 Skrevet 8. februar 2010 hei. jeg er ny her men syns samtalen dere har her er uttrolig koselig. dere bruker mange forkortelser jeg ikke aner hva er men dere virker temmelig drevne på disse tingene. spør derfor dere jeg=) jeg hadde pos el test på torsdag og vi prøvde da og to dager før og en dag etter. allerede på fredag hadde jeg verking og stikking i eggledere og livmor, og det har jeg hatt alle dager frem til idag. altså 4 dager. kan dette være ett sympt på gravid? hilsen gammel men likevel ung som ønsker seg en liten til.
Lille diamant Skrevet 8. februar 2010 #40 Skrevet 8. februar 2010 Hei klokka Så koselig at du ville bli med i tråden her. Jeg har vært her inne siden mars-09, så har hatt noen mnd til å sette meg inn i det meste Har av og til slik verk og stikninger etter EL jeg og, men hvordan det var den gangen jeg var gravid kan jeg faktisk ikke huske..så for min del så har det ikke betydd graviditet enda, men vet at mange gravide får slike smerter kort tid etter eggløsningen. Så kan jo bety graviditet for din del, håper det! Virker jo som dere traff eggløsningen ihvertfall, så er jo absolutt en sjanse for at det har klaffet
Billy 2 Foedeklar Skrevet 8. februar 2010 #41 Skrevet 8. februar 2010 Med mine to barn testet jeg paa IKM dagen og fikk svak positiv strek. Men siden jeg trodde jeg "visste" naar jeg hadde EL osv denne pp var det fristende aa teste 10 dpo. Ble veldig satt ut av negativ test. Har likevel svak tro paa at det klaffet. Skal proeve aa vente til Loerdag med aa teste...
..snøklokke.. Skrevet 9. februar 2010 #42 Skrevet 9. februar 2010 Nå har jeg gjort som alle dere andre- og testet på et tidspunkt jeg egentlig visste var på trynet for tidlig:) Negativ den ja! Jeg aner ikke noe om el eller forventet mens, og har alle symptomer på tr bortsett fra selva tanta. Så nå må jeg nok bare vente til over helgen. I mine tidligere sv skap har jeg testet klart positivt rett over ikm, og da har jeg heller ikke brukt morgenurin. Så erfaringsmessig vet jeg jo at dette var litt tidlig. Men som dere sier- det klør virkelig i fingrene:)
Ringo79 Skrevet 9. februar 2010 #43 Skrevet 9. februar 2010 Heisann. Nå har jeg lest så og si alle innleggende...ja det tok si tid:). Må bare hive meg på her:). Forventet mens nå på lørdag:). Jeg bruker å ha el 12 dager etter menstruasjonens 1. dag. Hadde altså el 27./28. jan. Er veldig spent nå. Vi har prøvd i 14 mnd. Har nå startet opp med pergotime. Første mnd med dette, så forventningene er høye:). Jeg er 30 år og har ingen barn fra før av. Jeg kjenner meg igjen i den frustrasjonen som ble nevnt her i forhold til det å "alltid" teste neg - evt at mensen alltid kommer. Kjenner at det begynner å slite. Får humørsvingninger bare av det. Kjenner graviditetstegn heeeele tiden. Utrolig hva psyken kan gjøre med oss:). Blir vel en del her inne som skal teste i helgen. Har en følelse av at jeg bare kan spare den testen - pessimisten meg;)
Sannellerslik? Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #44 Skrevet 9. februar 2010 jeg testet, IGJEN, idag:P og da kom d opp en veeeeldi svaaaaak strek + kontr. streken....=) Så jeg tror den er positiv.. d er jo veldig tidli enda, skal egentli ikke teste før på fredag... Men tenkte å ta en ny i morgatidli:) idag tok jeg ikke på morgenen. Tørr ikke å ta noe glede på forskudd, selv om jeg tror jeg er gravid...;-)) *håpe håpe*!!
Miss Snow Skrevet 9. februar 2010 #45 Skrevet 9. februar 2010 Argh! Jeg hadde ikm på lørdag som var. Men ingenting skjedde. Vanligvis er jeg ganske presis også. Jeg testa på søndag kveld, men den var negativ. Men FORTSATT venter jeg på tr. Ingen tegn foreløpig. Men testen var jo negativ, så har liksom ikke noe håp heller. Begynner jo å lure på hvorfor ingenting skjer..
2.gangsgravid Skrevet 9. februar 2010 #46 Skrevet 9. februar 2010 Så spennende! Da krysser jeg fingre for deg! :-) testet nå jeg også, men den var negativ. Ikm er ikke før på lørdag(jeg brukte heller ikke morgenurin), så jeg håper på at dette bare var litt tidlig, og prøver igjen på lørdag:-)
Sannellerslik? Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #47 Skrevet 9. februar 2010 ja d er jo veldig tidlig, og d er veldig forskjellig fra pers til pers hvor mye hcg man produserer.. Derfor er d sikkert bedre å teste med morgenurinen, da den er mer konsentrert=) Så d er jo sjans for att du er gravid, men att d bare er litt tidli enna=) Lykke til med testing i helgen!!=)
nurkisimaven Skrevet 9. februar 2010 #48 Skrevet 9. februar 2010 Vi er litt morsome vi damer da.. NR1: Vi vet det er for tidlig..blir den negativ er den nok positiv neste gang:P haha
Billy 2 Foedeklar Skrevet 10. februar 2010 #49 Skrevet 10. februar 2010 Jeg hadde bittelitt brun spotting i dag morges med mens murringer, saa ingenting mer !!! Dette skjedde sist jeg var gravid ogsaa !!! Venter i spenning til i morgen tidlig, da skal jeg teste igjenn.....
Sannellerslik? Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #50 Skrevet 10. februar 2010 jeg testet igjen idag, og jeg er GRAVID!!:D:D Sist jeg ble gravid gikk d 15 pp, og denne gangen gikk de på 1 pp gitt!! Dere andre som skal teste nå straks og til helgen må si i fra hvordan d gikk!! Krysser fingrene for dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå