Gå til innhold

flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at denne gangen jeg skal ut og fly så må jeg krype til korset og be legen om et eller annet så jeg ikke er så redd hele tida.

Jeg vet at flyskrekken min er helt urasjonell, og jeg har prøvd mye for å komme over det, men uten særlig effekt. Jeg tvinger meg allikevel opp i et fly de gangene jeg må, men det blir verre og verre for hver gang. Sist jeg fløy så havnet vi i et uvær med voldsom turbulens, og etter det så stritter det fullstendig imot hos meg.

Finnes det noe man kan ta slik at angsten blir overkommelig, men som jeg ikke blir trøtt og sløv av? Jeg har aldri tatt noe beroligende annet enn før operasjoner, og da har jeg blitt helt dopa, og det har jeg jo ikke lyst til...Andre råd for å håndtere dette tas også gjerne i mot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyskrekkekurs anbefales. Tidligere så kunne jeg ikke reise noen steder uten å dope meg ned på Valium, men nå går det kjempefint. Slipper mye beroligende stoffer i kroppen, og sparer utrolig mye tid. Slik som jeg var tidligere så måtte jeg alltid ta tog. Trondheim -Olso, ble for 7-8 timer, mens det tar ca en time med fly. I tillegg slipper jeg å alltid ha noen med siden jeg skulle være neddopet, men nå kan jeg reise alene og alene med barn.

Jeg er vel egentlig redd enda, men i mer kontrollerte former. Sitter ikke å gråter og klamrer meg fasti setet slik som tidligere, og greier å være normal. Tør fortsatt ikke se ut, men det får komme senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...