Gå til innhold

Noen med antenne for interiør? Vedr. kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pusser opp kjøkkenet og klarer ikke helt å finne ut hva jeg skal ha på veggen mellom benk og overskap..

Jeg skal ha hvit høyglans på alle fronter med svart benkeplate til. Gulvet er eikeparkett. Resterende vegger er hvite.

Hva blir finest å ha på veggen? Har tenkt på veggplate i metall, men det er visst et mareritt å holde rent.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med veggpanelet kitchen board fra fibo trespo?

Finnes i flere farger og skal visst være veldig enkelt å sette opp. Tåler vann og enkelt å holde rent. Kan nok også bruke veggpanel for bad, om du liker de mønstrene bedre. sistnevnte er nå på tilbud på byggmakker til 329.- per plater mener jeg det var.

Her er link:

http://www.byggma.no/dt_article.aspx?m=2820

http://www.byggma.no/dt_imglist.aspx?m=2452

Dette kommer vi til å gå for på både bad og kjøkken når vi skal pusse opp nå :)

Skrevet

Tusen takk for godt tips :o)

Skrevet

Vi har frostet glass mellom over og underskap og som sprutebeskyttelse bak platetoppen. Det fungerer veldig bra og er veldig lett å holde rent, og det er stilrent. Glass kan du og få i mange forskjellige farger :)

Skrevet

åh Krummelure, det er jo så stilig. Vi har dessverre ekle rosa fliser som vi ikke gidder å rive ned, så vi smeller opp sånne kitchenboards istedet.

I neste leilighet går vi nok for sånn artig glass ja.

Okside heter i allefall en av firmaene som leverer slike glass HI :)

Skrevet

Hei,

Hvis du bestemmer deg for å velge glass slik som Krummelure anbefaler, har jeg et lite tips hvis du går for klart glass. Ha stickers på veggen før du fester glassplaten enten med en fin tekst eller en fresh farge. Ser du har valgt nøytrale farger på kjøkkenet, så hva med røde stickers fesks blomster. Så lar du den farge gå igjen med kanskje en rød brødboks på benken, rød duk og gardiner med rødt i. Når du blir lei av det, så fjerner/bytter du bare dette og det føles som du har et nytt kjøkken. Bare et lite tips fra ei som er misunnelig på deg som pusser opp kjøkkenet:) Lykke til!

Skrevet

Du kan legge en flott tapet under plexiglass eller herdet glass. Husk at "vanlig" glass kommer helt blankt eller med grønnskjær. Det blanke er dyrere men da slipper man en vegg med grønnskjær. Gjør de oppmerksom på at du vet det finnes to typer når du bestiller om de ikke spør deg. Anbefaler det blanke. Få glasset montert slik dere kan skifte tapetet når derer ønsker en forandring.

Skrevet

Takk igjen for gode tips. Var inne og så på Okside, men det blir fryktelig dyrt (selv om det var utrolig kult!) Vi har allerde gått over budsjett på kjøkkenet, så må finne noe rimeligere.

Noen som har erfaring med veggplatene fra ikea? Er det vanskelig å holde rene slik jeg har hørt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...