Gå til innhold

Hvordan er formen deres?

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres om dagen da ? Merker dere noe til fødsel? :) Jeg selv har termin 14.februar. Merker litt mensenmurring og stikking "der nede" Håper ting er på gang snart. Men merker ikke noe til kynnere.... Har hatt en del mensenvodt (kramper) før jeg ble gravid, så jeg "tåler/merker" vel kanskje ikke så mye til det.... Skulle ønske jeg fikk noen tegn på at det snart var i gang :) Føler meg klar. Har hatt en del tykkt /gult slim i noen dager nå, vet ikke om det er slimproppen som kommet stykkvis eller om det bare er utflod... :) Håper min lille jente kommer snart. Hun var vist litt over gjennomsnitt stor sa de på sykehuset :) Ellers sliter jeg med bekkenløsning, vondt og bytte side i sengen, og ta de første skrittene om morgenen. Kan ikke ligge på ryggen. Så hvordan er det med dere ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141385444-hvordan-er-formen-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er oppe om natta,ser jeg;o)) hehe:-) Jeg har termin 13. hele 9 dager igjen. Kjenner til det du snakker om, akkurat samme her. Dagene går fort, men ingenting skjer. Og lurer stadig på om det kan være tegn til fødsel. Har en sønn fra før på 2 år og 3 mnd, og han ble født 9 dager før tiden. Men da hadde jeg svangerskapsforgiftning. Så da er nok det grunnen til at jeg fødte så tidlig.

Vi får håpe det skjer noe snart:-)

Lykke til:-)

Gjest Gladjenta74

Håper det snart skjer noe hos dere. Har selv fortsatt 19 daga igjen til termin og formen e grei. Går på modningsakupunktur og får også nåler som skal hjelpe mot bekkensmertene. Det hjelper litt. Alt e tungt og har som sagt ondt i bekkenet, ondt å snu sæ i senga, ja. Har en del kynnere, men de er ikke onde. Har hatt mensmurringer gjennom hele svangerskapet, syns de er blitt sterkere nå. Det var godt å begynne i permisjon på tirsdag. Nå kose æ mæ hjemme og går og venter. Har ikke rukket å bli lei foreløpig. :-)

Ønsker dere lykke til! :-)

Ikke så god her.. Den siste uken har jeg vært plaget med kvalme som slår til dersom jeg er oppe og går eller står oppreist.. Blir ekkel i hele kroppen og litt ør i hodet..og det verker i ryggen.. Bare nå etter en kort dusj måtte jeg gå å sette meg i sofaen igjen..

Jeg har det samme jeg også, og har termin 18 feb. er så vanskelig å vite om det er tegn eller om det bare skal være sånn. Har noen av dere det sånn at år man har vært på do midt på natta og legger seg ned igjen så murrer det litt ekstra nederst i magen?

Ryggen er bedre nå enn før og det lover bra, men fryktelig trøtt om dagen så det går i soving her :)

Gleder meg til alle disse små er ute :)

Annonse

Hei! Jeg har også termin 14.februar. Formen er ganske bra, er ute og går hver dag. Blir sliten i ryggen innimellom, men ellers ingen store plager. Har litt mensmurringer, og noe ubehag "der nede", det er nok kroppen som begynner å gjøre seg klar. Men vi får prøve å ikke være for utålmodige, for vi lærte på svangerskapskurset at modningsarbeidet kan starte opptil 3 uker før fødselen.. Jeg tror ikke at det er slimproppen din som er gått. Jeg har samme som deg, tror det bare er ltt ekstra utflod. Har også litt tungt for å endre stilling i sengen, og er forsiktig med de første skrittene når jeg står opp.

Krysser fingrene for alle :)

febissbebiss:

Da er jeg tilbake..uten å ha blitt noe klokere.. :( Hvorfor er det alltid sånn at legen stresser i vei sånn at man ikke får svar på alt man lurer på..?? Sa at jeg var veldig kvalm, uggen og ør i hodet for tiden..og hun sa bare at da sjekker vi blodtrykket, urinen og blodprosenten din..og så sjekket hun fosterlyd og spurte om jeg hadde hodepine og hevelser.. Og så sa hun bare at hvis jeg får hodepine, veldig hovne fingre/øyne/føtter og/eller merker lite til babyen, så må jeg ringe sykehuset.. Ellers skulle det være greit..og prøvene mine var fine.. Fikk liksom ikke spurt HVORFOR man da er kvalm..hvis alle prøver er fine osv..for hun stresset sånn videre at jeg ikke kom til orde.. Skal til jordmor om en uke, så får spørre henne da istedet.. Der er det mer tid og rom til samtale..

Leger assa...kanksje han/hun ikke helt visste så da bare surrer de bort tiden...grrrr...

Da får vi passe på så vi ikke får hevelser og hodepine da. Er sikkert bare at kroppen gjør seg klar, men jeg ringer føden jeg hvis det blir no mere...hehe. Skal til jordmor jeg å neste uke så kan sladre litt til deg hvis hu sier noe lurt :) :)

Graviditet er ingen enkel sak assa...

Leger assa...kanksje han/hun ikke helt visste så da bare surrer de bort tiden...grrrr...

Da får vi passe på så vi ikke får hevelser og hodepine da. Er sikkert bare at kroppen gjør seg klar, men jeg ringer føden jeg hvis det blir no mere...hehe. Skal til jordmor jeg å neste uke så kan sladre litt til deg hvis hu sier noe lurt :) :)

Leste her et sted at det sannsynligvis kommer av at babyen klemmer på magesekk og tarmer, så det forårsaker kvalme.. Høres logisk ut det.. Jeg ringer føden eller jordmor jeg også, hvis det blir enda verre. Foreløpig overlever jeg så lenge jeg tar det rolig.. :)

Annonse

Formen er ganske bra! Har termin imorgen og begynner å bli litt utålmodig! Har endel vonde kynnere og menssmerter. Jeg har det også slik at kynnerene er ekstra vonde etter tissing på natta! Merkelige greier....Tror kanskje deler av slimproppen gikk idag, og merket jeg ble litt letterer til sinns med engang. (da skjedde det noe hvertfall:) Gikk 1 uke over sist, og syntes det var veldig tungt etter termindatoen. Håper det skjer noe veldig snart...gleder meg så veldig til å få gutten ut:):):)

jeg går snart inn i en depresjon føler jeg....jeg er så utrolig sliten og lei av å ha vondt i kroppen. lei av å ikke kunne bidra med noe som helst, lei av å uffe og akke meg hver gang jeg skal reise meg opp a sofaen eller ut av bilen. lei av å sove dårlig og ha vanskeligheter med å snu meg i senga....så det var dagens klage fra min side :)

jeg går snart inn i en depresjon føler jeg....jeg er så utrolig sliten og lei av å ha vondt i kroppen. lei av å ikke kunne bidra med noe som helst, lei av å uffe og akke meg hver gang jeg skal reise meg opp a sofaen eller ut av bilen. lei av å sove dårlig og ha vanskeligheter med å snu meg i senga....så det var dagens klage fra min side :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...