Gå til innhold

Stor aldersforskjell på barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tvillinger på tre år, og nå har jeg en plan om å skifte beite ift utdanning ( begynne på universitetet 2011 ) og studere i 3 år ( kanskje 4 ) og så vil jeg jo jobbe et år etter jeg er ferdig, så det vil si at vi da får en attpåklatt når tvillingene er kanskje 9-10 år!

Har noen erfaring med stor aldersforskjell? Ulemper / fordeler?

Ville dere valgt å få barn nå, eller ventet? Jeg er 26..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var 15 år og min lillesøster 13 fikk foreldrene våre en atpåkladd, jeg husker det som veldig koselig. Hun vokste opp med masse oppmerksomhet og har blitt en selvstendig og selvsikker jente som klarer seg utrolig godt, mye bedre enn oss eldre søsken, utanningsmessig osv. Vi ble selvfølgelig mer omsorgspersoner enn søsken å leke/krangle med, men veldig glade i hverandre likevel. Har veldig stor glede av hverandre nå som alle er voksne.

Skrevet

hiver meg paa 0828 her.

Min soester er 14 aar yngre enn meg og vi har ett topp forhold. Min mellomste soester har 9 aar mellom henne og den yngste og de er faktisk enda naermere.

Skrevet

Det er 12 år mellom meg og min minste søster. Det var helt topp til hun ble tenåring. Hun har en mor som oppmuntrer henne til å ikke ha kontakt med 3 eldre søsken. Hun er 17 år nå og er egentlig ikke veldig interessert i hverken broren min eller meg, men søsteren min som er 20 år eldre enn henne har hun noe kontakt med. Blir nok bedre når hun blir voksen:-)

Jeg jar barn som det er en del forskjell i alder på også. Eldste er 8 år eldre enn søsteren og blir 10 år eldre enn broren når han kommer. Lillesøster ser på storesøster som reservemamma og elsker henne. Storesøster ser på lillesøster som litt plagsom til tider, men sier selv: "selv om xxxx er plagsom, så er hun den beste søsteren i verden. Jeg skal alltid passe på henne, så ikke vær redd, mamma".

Skrevet

Tusen takk for svar! Så nydelig sagt av storesøster, 09.27:) Trist med din minste søster..

Fint å høre om andres positive erfaringer! Det er det jeg har tenkt og, søstrene blir mer som omsorgspersoner enn lekekamerater, kanskje..men det kan jo være fint? Mindre krangling:)

Jeg er i hvert fall mye mer motivert til å studere enn å få en bolle i ovnen akkurat nå;-)

Skrevet

Foreldrene mine fikk barn med 8 års mellomrom. Vi vokste opp som tre enebarn, men vi har funnet hverandre som voksne. Selv har jeg valgt å få mine tre tett, nettopp fordi jeg vil de skal vokse opp sammen og ha glede av hverandre under oppveksten også.

Skrevet

Venninna mi er "lagd" som søsken til storesøster som er et år eldre. Foreldrene hennes hadde to barn på 10 og 12 år da de uplanlagt ble gravide igjen. Så da lagde de likegodt et søsken til attpåklatten også.

Det gjør ingenting å være attpåklatt, men i praksis vokser de opp uten søsken, men hvis foreldrene ikke synes det gjør noe så kjør på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...