Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 """Jeg personlig syns ikke man bør få etter 40 års alderen. Jeg syns det er egoistisk med tanke på barnets oppvekst. Her er verdens eldste mødre! Galskap!""" Dette spørsmålet er opprinnelig til deg "Annie "som hadde spørsmålet til eldre mødre! Men samtidig til dem som er ung å mener det samme... Personlig mener jeg at det bør være opp til en og enhver hvorvidt de har lyst på barn tidlig eller sent i livet...Å for dem som ikke er kommet i 40 årene enda eller kansje ikke rundet de 30 engang bør jo ærlig talt holde snasken godt igjen,for hva i all verden vet dere om fremtiden om ikke vi vet? Eller for min del SOM jeg vet,at jeg skulle få barn i alder av 37 år har nå aldri vært i min planlegging.Da hadde jeg allerede 3 barn,men må si at jeg aldri har vært så avslappet og rolig som nå,storkoser meg meg gullet mitt som snart blir 2 år....Min mor er snart 80 år,å hun farter rundt som den ungfolen.Lurer ofte på hvor hun tar all energien fra,å føler hun er mye mere aktiv enn meg ;0) At eldre mødre liksom ikke skal ha overskudd til følge opp barna sine i ungdommen er nå bare noe tull,det kan min mor skrive under på... Så ikke SNAKK om ting dere IKKE har greie på ;0)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jeg synes unge mødre er like herlige som eldre mødre! Mamma fikk meg som 37 år og jeg blir nå mamma som 17 åring.. Jeg har kanskje LITT mer energi enn min mor hadde når hun fikk meg, men hun hadde utdannelsen og pengene på plass.. Det er plusser og minuser i alle situasjoner! Jeg sier bare GO MAMMAER!!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Synes dette med unge mødre begynner å bli et ganske så overdiskutert tema! Jeg synes man skal få unge da man selv føler for det, ung eller "gammel". Men er man under 18 år, synes jeg det er litt på grensen til å være for ung. Men for all del, respekt til dem har valgt å bære frem barnet. :-)
prekæs Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Jeg tar det for gitt at de som fordømmer eldre mødre, gjør det ut fra sitt eget ståsted og basert på egne erfaringer. Ser mange hevder at ork og tålmodighet til små barn er noe eldre kvinner ikke har, eller mangler. Jeg oppfatter det da slik at de som hevder det muligens er i ferd med å bli utslitt av mammarollen og ser på det som uoverkommelig å måtte orke ett barn noe senere i livet. Det er stor forskjell, men vil hevde at de som er eldre (og da ut fra mitt ståsted) har tatt en svært så gjennomtenkt avgjørelse før de satset på ett barn til. Til sist: Det var i hvertfall svært så mange, gode kjerringemner i den andre tråden. Og da mener jeg definitivt kjerring i en negativ betydning.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Synes det samme om unge mødre som jeg gjør om eldre mødre, middelaldrende mødre og ekornet i hagen: jeg bryr meg ikke om hvilken alder folk velger å få unger i, det er nemlig et privatvalg slik jeg ser det.den ene er ikke bedre enn den andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå