Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har 2 barn med 2 forskjellige fedre og er blitt alenemor. Jeg ønsker og ha like samværshelger for guttene mine så de har helgen sammen her hjemme. De jeg vet om som er i samme situasjon har også like samværshelger for barna. Nå nekter barnefaren til min yngste og ha lik helg. Vi har per i dag ingen samværsavtale. Hva kan jeg gjøre ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141385287-2-barn-2-fedre-timing-av-samv%C3%A6rshelger/
Monique8 Skrevet 4. februar 2010 #2 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg ville tatt kontakt med familievernkontor, for det er ufattelig slitsomt å aldri ha frihelg. Jeg har selv en datter som har ingen kontakt med sin far, så jeg vet hvordan det er. Med mindre det kræsjer med jobbehelger eller fedrenes samvær med evt andre barn, så er det bare tull å ikke ville være såpass smidig at de kan ha samme helger. Argumentet ditt vil jo og være at det er i helgene at barna virkelig kan slappe av sammen og gjøre ting sammen. Ellers i ukene er det jo ofte jobb/skole/barnehage osv. Har du spurt den andre faren om han vil bytte til den helgen som han uten avtale har? Uansett, så lenge han setter seg på bakbeina og ikke har samværsavtale er nok familievernkontoret veien å gå. Det funker ofte bra at de får argumentene fra en tredjepart, og ikke fra den de stanger hue mot. En samværsavtale er jo og uansett viktig å ha ift nav osv. Og uansett fint å ha for å slippe diskusjoner hver gang det er noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141385287-2-barn-2-fedre-timing-av-samv%C3%A6rshelger/#findComment-141385400
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #3 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg og pappaen til min eldste sønn har en samværavtale som alltid har fungert kjempefint, og det blir bare rett at brødrene skal få være sammen i helgene. De helgene vi har klaffer med samværet til stebroren til min eldste, fetteren hans, kusiner på min side osv. Aleneforeldre blitt hele gjengen, så litt av en kabal som skulle gå opp og det har vi klart. At pappaen til min minste baby nå skal komme og kreve at han skal ha motsatt helg, for hvis ikke får ikke han og nye dama noe barnefri i helgene,det er jo helt på tryne egentlig. Han bor hos henne, men har ikke adresse der. Hun har barna 50%, så det vil si at hun har barnefri halvparten. Og HAN har barnefri fra sin sønn hele tiden unntatt en dag i uken og annenhver helg (pluss ferier ect) Han er jo ikke samværsforeldre eller en foresatt for hennes barn. Og han har heller ikke en arbeidssituasjon som hindrer han i og ha babyen samme helger som storebror er hos sin pappa. (nå er det også bare snakk om 1 natt i helgene pga han er fortsatt under 1 år og jeg ammer litt enda) Vi har vært på fam. kontoret noen ganger, men det FAGFOLK sier er bare tull. Så nå er det slik at han vil hente han når det passer han. Skal jeg bare stå på mitt og så får han dra det til retten om han føler for det? Når det ikke passer han dukker han bare ikke opp.. fordi det passer ikke og ha han. Vi har prøvd og ha fast en dag i uken og en dag i helgen, noe mer ville han ikke låse seg til, men ikke engang det fungerer. Jeg er bare syk i hodet mitt nå, ikke særlig voksen uttalelse mot moren til barnet sitt. Men jeg hever meg over slik drittslenging tilbake. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141385287-2-barn-2-fedre-timing-av-samv%C3%A6rshelger/#findComment-141386125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå