Gå til innhold

Skjønner ikke dette helt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første dag i siste mens søndag 13.12, så da skal jeg ifølge terminkalkulator.com (og mine egne beregninger) være 7+3 idag. Men her på BIM fikk jeg opp info om uke 8 først idag (altså at jeg er 7+0 idag)- det kan da ikke stemme?? Når siste mens begynte på en søndag, må jo også den nye uka begynne på en søndag- altså at jeg var 7+0 forrige søndag? Tror BIM sliter litt her altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde første dag i siste mens 12.12 og bytter på lørdager så det stemmer nok som du sier..jeg er 7+4 idag:)

Skrevet

Hei

Terminkalkulatoren opererer med fullgåtte uker + dager. Bim skriver hvilken uke du går i. Altså 7+3 = åttende uken.

Skrevet

Den er jeg med på. Etter mine beregninger er jeg i uke seks skal over i uke syv på lørdag.. får da beskjed om at jeg er i uke syv nå og skal over i uke åtte. Tror jeg må ha inn dette med teskje... haha

Skrevet

hehe, jada jeg vet dette med at de her på BIM kaller det uke 8 når man er 7+ noe, men det var dette med hvilken dag det skifter på som ikke stemmer. Det skal jo egentlig skifte på søndagen, men av en eller annen grunn skjer d ikke før på onsdagen. jaja, ikke noe stress, bare litt irriterende:p

Skrevet

Det stemmer hos meg? Altså med hvilken dag jeg skifter over..

Skrevet

hmm..ja, det er nok muligens fordi jeg har en 30-dagers syklus, og BIM regner automatisk med 28 dager, og derfor blir det kanskje litt feil dette med nøyaktig antall uker+ dager, sånn i forhold til termin osv..

Skrevet

hehe, interessant! Ved å plotte inn akkurat de samme opplysningene på terminkalkulator.com og babyverden får jeg både 7+2 og 7+4. Og ifølge BIM er jeg altså 7+1. Jaja, forstå det den som kan;)

Det jeg mener, er at terminkalkulatoren må vel være den riktige- for når første dag i siste mens er på en søndag, så starter jo tellingen på en søndag, altså skal man jo skifte uke på søndager (og at jeg derfor er 7+4 idag). Eller har jeg misforstått helt her??

Skrevet

Hvis du har en syklus på 28 dager, der eggløsning kommer på dag 14, så skifter du uke samtidig som 1.dag i mensen. Hvis ikke så må du trekke fra eller legge til dager.

Forskjellen kan også ligge i at noen regner svangerskapet for 280 dager og andre 282, kanskje har de trukket fra for det? Selv om det høres rart ut...

Skrevet

du er 7+3 = 7 fullgåtte uker pluss tre dager. Du er altså inne i din 8. uke.

Akkurat på samme måte som vi i år er 2010, men vi er i det 21. århundret.

Skrevet

Sammenlign det med 2010 som er det 21. århundret. Fordi år 0-100 er det 1. århundret. 100-200 er det 2. århundret. 200-300 er det 3. århundret. OSV. du er 7+3, sltså i din 8. uke. Det var hvertfall sånn jeg forstod detta systemet.

Skrevet

ja, akkurat DET har jeg forstått hehe, det er mer disse forskjellige dagene bak 7-tallet jeg ikke skjønner noe av:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...