Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Huff, mannen min har plutselig fått store, uforklarlige, blåmerker på begge hoftene sine. Og nå har det begynt å hove opp også.. Han har dratt til legevakten nå.. og her sitter jeg og er bekymret. Han har ikke slått seg, eller gått med for trange bukser.. Hva i all verden kan dette være da ?? Noen med erfaring ?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Nå har han begynt å hovne opp på begge sidene også, der blåmerkene er. Han sitter i kø hos legevakta.. men det er laaang ventetid. De i skranken hadde aldri hørt om noe lignende.. Herregud. blodkreft.......?! Ingen som har erfaringer med dette.. får helt panikk her jeg sitter.
Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Kan høres ut som sarkoidose/knuterose. Har han hatt vondt i kneet/knærne? Andre smerter i ledd? Feber? Er veldig sjeldent at menn får dette, så om de ikke finner noen annen forklaring. Be om en utredning for dette. Håper det ordnet seg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Hvordan går det med mannen din? Hvis du googler 'Blødningstendens' finner du mange mulige årsaker til plutselige blåmerker, de fleste er helt uskyldige (som bivirnkninger på medisiner o.l.), men siden det også kan være alvorligere blodsykdommer som ligger bak skal det alltid utredes av lege. Tror ikke kreft er det første du skal tenke på, men det kan være noe feil med blodplatene f.eks. Håper de finner ut av det for han.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Takk for svar dere to. Han kom hjem i tretiden i natt fra legevakten, og de fant ikke ut hva det kunne være. De tok ikke blodprøver eller noe.. Han skulle komme tilbake om han fikk fler blåflekker. Huff, syns det er skummelt at de ikke undersøker han skikkelig, men får bare satse på at det er noe som går over av seg selv. Ellers er formen hans helt fin, ikke feber eller vondt noen plass.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 De har jo litt begrenset kapasitet på legevakten da, de tar vel helst akutte ting? Ville bestilt en time hos fastlegen og fått en skikkelig utredning jeg, der vil det ihvertfall bli tatt blodprøver osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå