♥tosmåtroll♥ Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hvis jeg lager en flaske med mme litt varmere enn den skal, kan jeg da ta med denne ut på tur og holde den varm i noen timer før lillegutt får den??? Eller må jeg ta med varmt vann og pulver for seg selv??
giggsi Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Det kan du gjøre. Men personligt synes jeg det er enklere å ha med termos med varmt vann og flaske med kaldt vann og pulverdispenser og blande når baby er sulten. Da får du perfekt melk når ungen vil ha. Plutseligt sover de lenger en vanligt,eller ikke vil ha mer enn noen slurker for så å være kjempesultne 30 min etter. Det er ikke noe stress og med litt øvelse gjør du det i blinde med ei hånd. he he...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 hmmm...ja du har jo rett i det da.... Kansje jeg bare må gjøre det slik du sier... litt stress høres det jo ut...vandt med å amme, men lillegutt nekter å drikke pupp når han er ute blandt andre...vrenger og vrir på seg...huff...
Mom2Two Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Blir det ikke da veldig mange bakterier i den melken? Hvis man lager til flere måltider er det jo anbefalt å lage den, kjøle raskt ned for så å hold kjølig til den varmes opp. Jeg ville ikke gjort det. Jeg ville enten tatt med en flaske med kaldt vann og en termos med varmt vann for så å blande til passe temperatur. De har forresten slike små termoser på 0.5 l som er veldig hendige. Eldstemann har en slik til turbruk. Kan se for meg at den passer godt til formålet.
Gjest 5 andre Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Du kan ikke ha den varm i flere timer. Hvis flaskene ikke blir skylt ut med en gang når vi har vært på tur, lukter det surt av melken etter et par timer. Jeg har med litt kaldt vann i flasken, og en termos med varmt vann samt pulver i ferdig oppmålt mengde. Bruker nan og den skal blandes ut i 40 grader og er ferdig til bruk nesten med en gang. Det er andre merker som krever 70 grader ved utblanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå