Gå til innhold

Det nye landet

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere sett på den serien? og om dere har. hvorfor har dere ikke fortalt meg om den? og om dere ikke har. så se den!

nrk.no der er den. ser på "det nye landet - kvinnene" nå og pokker så interesangt. tårene trillet.

dagens tale :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så den første episoden, og etter det har jeg glemt hele greia. Sorry!

Skrevet

glemt den? hva?

nå har ikke jeg sett første episode, men om den var halvparten så bra som den jeg så nå så kan jeg ikke begripe at du kan ha glemt den!

syns du det ikke den var noe bra?

Skrevet

Jo, det er nettopp det som er synd. Jeg er til og med med i en FB-gruppe som hander om dokumentaren. Serien har fått utrolig god omtale i pressen i forkant. Har rett og slett bare vært litt mye å holde styr på med sykt barn og diverse.

*flau*

Skrevet

hehe.. jeg har jo ikke fått den med meg i det hele tatt før nå. så da burde vel kanskje jeg være den mest flaue av oss :D

men alle ligger ute på nrk.no så når barna blir friske og overskuddet kommer så kan du jo se de om du vil :) det skal jeg.

det aller aller beste er at det er så pensumrelatert :)

Skrevet

Så bra! Skal virkelig få det med meg senere. Fatter'n var en av disse fremmedarbeiderne som kom til landet på begynnelsen av 70-tallet, så det hele (men mest den første episoden) er jo kjempeinteressant! Han påsto seg alltid ikke å være innvandrer forresten, men ønsket arbeidskraft! Syns det var dritskøy å provosere han med at han var innvandrer og asylsøker. hehe!

Skrevet

hehe.. stakkars. må jo ikke provosere en stakkars mann sånn :D

jeg siterer min sosiologilærer:

"de første arbeidsinvandrerne kom fordi vi trengte arbeidskraft. probleme var at de ikke holdt seg til planen vår om at de skulle dra hjem til landet sitt når arbeidsdagen sluttet klokken 17. vi ønsket oss arbeidskraft og fikk et helt folk"

han er så morsom - selv om jeg ikke liker å innrømme det, for han er så arogant.

i sta diskuterte vi hva som var et naturlig ekteskap. også mente han at homofili ikke var det fordi de ikke kunne få barn. også sa jeg at det finnes klinikker for sånt. også sier han "hva er det neste? min rett til å ha et ekteskap med tre koner og en elg?"

jeg lo så jeg ristet! (og bemerkelsesverdig mange lo ikke - og jeg lo mest)

Skrevet

Han minner meg jo 100 % om en historie- og norsklærer jeg hadde som het Erik Melvold! Han er dessverre avgått med døden, men han var utrolig tørrvittig! "Mjaff, mjoff" og noen karikaturer av griser var gjerne kommentaren hans på heldagsprøver osv.

Skrevet

hehe.. jeg elsker forelesere med humor :D de burde få bonus :)

han skulle prøve og få fram at vi hadde filter mot å si alt vi tenkte høyt. også sier han "om foreksempel alle som er her nå sier det de tenker høyt kommer jeg til å storme gråtene ut av forelesningsalen"... hehe

sånne folk er bra! verden trenger sånne :D

Skrevet

ja, han må jo være i slekt med "min" lærer. Han kunne stille et spørsmål, og da han så hvor ivrige vi ble i å overgå hverandre i å svare riktig, typ: alle vifter med hånda i været for å få lov å svare... ja, da sa han at han hadde koblet alle pultene våres til strøm, og han kom til å grille den første tullingen som svarte feil. Da var det 80-90 % færre hender i været, tenk! Han hatet folk som bare skulle "prate" for å vise seg fram. her skulle det komme vettuge svar! ;-) Det nye landet, ja! Se, hvordan det går an å prate seg bort! dessuten funker ikke musa her, så det blir så som så med korrekturen...nemlig! ;)

Skrevet

hahaha... det var jo en genial løsning :D tenk å si det :D

prate seg bort er det beste som finnes :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...