Gå til innhold

Trenger desperat hjelp/gode råd her nå!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 6.5 måneder, og på kveldstid er det helt håpløst ¨når jeg reiser. Ho skriker og skriker, og da mener jeg HYLSKRIKER, og pappan går og går og går, men lite eller ingenting hjelper. Jeg prøver å reise ut et par kvelder i uken, for å se om det blir bedre hvis ho får mer tid med pappa, men så langt er det like ille. Det var det også når mamma skulle passe ho en kveld. På dagtid er det mye greiere. Da går det som regel greit. Hvorfor er det sånn, og er det noe vi kan gjøre? Er ikke moro å reise noe sted når det er sånn. Sikkert vondt for vesla som føler seg utrygg uten mamma (for det er vel kanskje derfor), ille for pappa, som blir helt hjelpesløs, og jeg får jo dårlig samvittighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Er det i forbindelse med legging eller i forbindelse med at du drar?

Må du reise ut eller gjør du det kun pga at hun skal få mer tid med pappaen? I så fall så kan det jo hende at dere har valgt et særs dårlig tidspunkt med "avvenning av mamma". Er ikke 6 - 8 mnd da de går igjennom en fase med skepsis og har sterke bånd til nærmeste omsorgsperson?

Kanskje dere skal prøve å legge henne først sammen så kan du dra ut?

Skjønner jo at det ikke blir helt det samme, men det vil jo være synd at hun forbinder leggetid og kvelden med at du drar...

Jeg vet ikke, bare hiver ut av meg mange tanker.

Skrevet

Det er når jeg ikke er der... Så fort jeg kommer hjem og tar ho, er alt greit. Er bl.a på håndballtrening, og da er det ofte skriking helt til jeg kommer hjem. Vil ikke sove, ingenting... Jeg må jo ikke reise, men det er deilig å komme seg ut alene litt av og til... Har spilt håndball siden oktober, og det har alltid vært litt skriking når jeg er borte, men ikke sånn som nå. Ho har ikke noe fast leggetid enda egentlig, så det har ikke noe med legging å gjøre.

Skrevet

Det er når jeg ikke er der... Så fort jeg kommer hjem og tar ho, er alt greit. Er bl.a på håndballtrening, og da er det ofte skriking helt til jeg kommer hjem. Vil ikke sove, ingenting... Jeg må jo ikke reise, men det er deilig å komme seg ut alene litt av og til... Har spilt håndball siden oktober, og det har alltid vært litt skriking når jeg er borte, men ikke sånn som nå. Ho har ikke noe fast leggetid enda egentlig, så det har ikke noe med legging å gjøre.

Skrevet

Om hun er på vei til å begynne å krabbe så er nok dette separasjonsangsten som er på full vei. Mye borte-bø og god pappatid gjør susen. Men baby er vel vant med pappa ellers også?

Skrevet

Joda, og det går greit på dagtid, men på kvelden er det helt håpløst. Mamma skal passe ho neste helg er meninga, men går jo sikkert ikke det, hvis ho skal skrike sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...